NISSAN, AVRUPA’DAKİ BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR
Tarihinin en rekabetçi ve güçlü ürün gamına sahip Nissan, 2015 yılının ilk 8 ayında Avrupa genelinde 501 bin 150 araç satışı gerçekleştirerek bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artış sağladı. Frankfurt Motor Show’da sahneye çıkan Japon otomobil devi, yeni kompakt crossover konsepti Gripz ile elektrikli araç Leaf’in yeni modelini tanıttı.
Japon otomobil devi Nissan, 2015 yılının ilk sekiz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artış göstererek, Avrupa genelinde 501 bin 150 adetlik araç satışı gerçekleştirdi Ulaşılan bu rekor satış rakamlarında Nissan’ın yeni segmentlere ve gelişim gösteren pazarlara odaklanması önemli bir rol oynuyor.
Avrupa’da en çok satılan Asya markası olan Nissan, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yeni kompakt crossover konsepti Gripz’i tanıttı. Gripz Concept, Nissan’ın “Yenilik ve Heyecan” sloganını öne çıkaran bir konsept olarak dikkat çekiyor. Konseptin odak noktasında, bir kompakt crossover’ın yeteneklerini ve kullanışlılığını, spor bir otomobilin heyecanı ve performansıyla birleştirmek yer alıyor. Hibrit sistemine dayalı elektrik teknolojisine sahip Gripz, klasik ralli araçları ve yarış motorlarından ilham alınarak tasarlandı. Konseptte bulunan “Dashcam” kameraları, Nissan’ın güvenlik teknolojisine yeni bir boyut kazandırıyor.
Nissan Avrupa Başkanı Paul Wilcox, Gripz Concept hakkında, “Nissan, cesur tasarım, yüksek kalite ve ulaşılabilir teknoloji için verdiği sözü, Gripz Concept’inin Frankfurt’ta tanıtılmasıyla tutuyor. Bu yeni konsept ile birlikte kompakt crossover segmenti yeniden tanımlanacak ” ifadelerini kullandı.
Frankfurt Motor Show’daki Nissan standında aynı zamanda dünyanın en çok satılan elektrikli aracı olan Nissan LEAF’in yeni versiyonu da tanıtıldı. Sürücüsüne 250 kilometreye varan bir sürüş menzili sunan bu elektrikli aracın yeni versiyonu, aynı zamanda piyasadaki tüm rakiplerini geride bırakıyor.
2015 yılında Leaf’in beşinci doğum gününü kutlamaktan gurur duyduklarını belirten Wilcox, “Yeni LEAF 30 kWh, tüketicilere daha esnek kullanım özellikleri sunuyor. Nissan LEAF geride bıraktığı beş yılda küresel ölçekte 185 bin adet satıldı ve halen dünyanın en çok satan elektrikli aracı” dedi.
Nissan’ın Avrupa’daki araç üretimi, büyümeyi desteklerken, aynı zamanda Nissan’ın faaliyet gösterdiği Avrupa pazarlarının yüzde 65’ten fazlasında satışlarını artırmasını sağlıyor. Yerel üretim ve yatırımlar da Nissan’ın bölgesel ihtiyaçlara hızlı yanıtlar vermesine imkan tanıyor. Japon otomobil devi, crossover modeller, elektrikli araçlar ve otonom teknolojisi ile 2020 yılında en çok arzu edilen Asyalı otomobil üreticisi olmayı hedefliyor.
Nissan, mobilitenin geleceğini şekillendirmeye devam ederken, mümkün olduğunca fazla tüketiciye öncü teknolojileri sunabilmek için Araştırma-Geliştirme faaliyetlerine yatırım yapmayı sürdürüyor. Japon üretici 2020 yılında otonom sürüş özelliğine sahip otomobilleri piyasaya sürmeyi hedeflerken otonom sürüş teknolojisinde Nissan’ın önceliği basit, güvenli ve erişilebilir olmak.
Yarının teknolojilerinin ve yeniliklerinin pek çoğu bugün Nissan tarafından tüketicilerin kullanımına sunulurken Nissan’ın öncü olduğu teknolojiler arasında Şerit Takip Sistemi, Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Çevre Görüş Sistemi ve Kör Nokta Uyarı Sistemi yer alıyor.
Ar-Ge yatırımlarını artırarak sürdüren Nissan, herkes için cesur tasarım, yüksek kalite ve ulaşılabilir teknoloji sunmaya devam ediyor.