8. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nde “Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka ve Sürdürülebilirlik” Paneline Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

8. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nde “Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka ve Sürdürülebilirlik” Paneline Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı
  • Güncel
  • 10 Aralık 2024 12:30
  • A+
    A-

“Yapay Zeka ve Ekonomi” ana temasıyla bu yıl 8.’si düzenlenen İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin sponsorları arasında yer alan Borusan Otomotiv ve BMW Türkiye, zirvede “Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka ve Sürdürülebilirlik” konulu panele ev sahipliği yaptı. Moderatörlüğünü usta gazeteci Hakan Çelik’in gerçekleştirdiği panelde Borusan Otomotiv Dijital Dönüşümden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Gökhan Yoluaçık, Fütürist- Ekonomist – YK Danışmanı ve Yazar Ufuk Tarhan, Digitopia CEO’su ve Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) Kurucusu Halil Aksu ve KPMG Türkiye Yeni Nesil Teknoloji Çözümleri Lideri ve Şirket Ortağı Engin Şayan otomotiv sektöründe yapay zeka alanındaki yenilikler ve sürdürülebilirlik çalışmalarına dair bilgi verdi.

Otomotiv sektörünün sürdürülebilirlik ve dijitalleşme alanındaki dönüşümden payını fazlasıyla aldığını ve hızlı ve radikal bir dönüşümün içinde olduğunu belirten Borusan Otomotiv Dijital Dönüşümden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Gökhan Yoluaçık, yapay zeka konusunda da ciddi adımlar attıklarını söyledi. İş ve deneyim süreçlerinde yapay zeka kullanımının belirli bir olgunluk seviyesi gerektirdiğini belirten Yoluaçık, “Bu amaçla Borusan Otomotiv Grubu bünyesinde bir Ar-Ge merkezi kurduk. Özellikle kısa adımlarla ve çabuk kazanımlarla ilerleyip kazanımlarımızı şirket içine yaymayı hedefliyoruz. Ar-Ge merkezimizi kullanarak insan kaynağımızı hızlı biçimde yeni süreçlere uyumlandıracağız. Bundan sonraki dönemde, hızlı bir şekilde yapay zeka kullanımını süreçlerimizin bir parçası haline getireceğiz.” dedi.

Borusan Otomotiv Grubu’nun elektrifikasyon konusunda olduğu gibi yapay zeka entegrasyonunda da öncü şirket olmayı hedeflediğini belirten Yoluaçık, “Elektrifikasyon yalnızca tüketiciye bir elektrikli araç sunmaktan ibaret değil, tüm süreçleriyle elektrikli mobilite deneyimini yaşatmak anlamına geliyor. Örneğin Borusan Otomotiv Grubu olarak elektrikli şarj istasyonlarıyla ilgili cep telefonu uygulamamız ChargeIQ üzerine yapay zekayı da entegre ederek, ‘akıllı rota’ seçeneğiyle kullanıcılarımızı zaman ve enerji tasarrufuna yönlendirmeyi hedefliyoruz.” dedi.

REKLAM ALANI

Borusan Otomotiv Grubu’nun fiziksel lokasyonların yanında dijital kanallarda da premium hizmet ve deneyim sunmayı birincil hedefi kabul ettiğini belirten Yoluaçık, “Fiziksel ve dijital hizmeti bir arada sunabilmek tüketici açısından gerçek değeri oluşturuyor. Biz bu doğrultuda müşteri deneyiminin her aşamasında bu iki alanı birleştiren fijital süreçler de tasarlıyor ve bu alana yatırımlarımızı sürdürüyoruz.” dedi.

Fütürist, Ekonomist, YK Danışmanı ve Yazar Ufuk Tarhan, “Gelecek, bize verdiği sinyallerle aslında neler getireceğini uzun süredir söylüyor: Sürdürülebilirliği en üst çatı olarak sunuyor ve ‘Sürdüremezseniz, devamınız mümkün değil’ diyor. Enerji sorununu çözmek, daha akıllı bir dünya kurmak ve yapay zeka gibi teknolojilerden yararlanarak yönetişim sistemlerini düzeltmek artık bir zorunluluk.” dedi.

Digitopia CEO’su ve Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) Kurucusu Halil Aksu, “Yapay zeka, daha önce icat ettiğimiz teknolojilerden daha hikmetli gözüküyor. İlk kez bir teknoloji sadece bizim kas gücümüzü, yük taşıma kabiliyetimizi ya da birtakım mekanik işleri değil; yaratıcılığımızı, düşünce kabiliyetimizi ve medeniyet üretme yeteneğimizi elimizden alacakmış gibi gözüküyor. Artık yapay zeka, medeniyetimizin bir parçası ve insanlığa değer katacak şekilde kullanmayı şirket olarak da birey olarak da hepimizin öğrenmesi gerekiyor.” dedi.

KPMG Türkiye Yeni Nesil Teknoloji Çözümleri Lideri ve Şirket Ortağı Engin Şayan ise “Ateş ilk bulunduğunda, insanlık bununla ilk tanıştığında o ateşte yemek pişirebildi ama yangın çıkararak kendisine ve çevresine zarar da verebildi. O yüzden bir yapay zekanın artısını eksisini çok iyi anlamak lazım. Borusan Otomotiv ile yapay zeka projelerini, kullanım vakalarını belirlemeye çalışıyoruz. Burada çalışma alanlarımızı fonksiyonlar halinde ele alıyoruz. İnsan kaynakları, finans, satış & pazarlama veya satış öncesi ile satış sonrası gibi farklı departmanlarla workshoplar yaparak doğru kullanım vakalarını belirlemeye çalışıyoruz.” dedi.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org