Sert Koreli
Hyundai Santa Fe, Türkiye yollarında bir dönem kamuflajlı dolaştıktan sonra perdelerini açmış vaziyette showrooomlarda yerini aldı. Tek donanım ve motor versiyonuyla satılan Santa Fe, eski satış rakamlarını yakalamaya çalışacak.
Hyundai Santa Fe, üçüncü nesli ile daha keskin hatlara öncüsünün yuvarlak hatlarından kurtuldu. Önceki modele göre büyüyen ızgara, krom detaylar ile şık bir yapıya kavuşturulmuş. Sis farlarının kenarlarına konumlandırılan LED gündüz farları, gövdeden farklı renkte olan tampon hatları otomobilin ön bölümündeki dikkat çeken detaylar arasında.
Tekerlek kemerlerindeki ve kapı altlarındaki siyah detaylar aracın arazi karakterini nitelerken, karatılmış alaşımlı jantlar aracın sportifliğini dışarı yansıtmış. Kapı kollarında ve camların kenarlarında yer alan nikelaj detaylar bu bölüme şık bir hava katmış. Arka bölüme geldiğimizde oval far grubu yerini daha keskin çizgilere sahip bir tasarıma bırakmış. Makyajlı Santa Fe’de bagaj kapağı plakanın hemen yanındaki bir kol yardımıyla açılıyordu. Üçüncü nesilde bagaj açma kapama tuşu günümüz otomobillerindeki gibi plaka aydınlatmalarının ortasına konumlandırılmış. Tampon altındaki metal görselli difizör, krom kaplı egzoz ve cam üstü spoyler otomobilin sportif karakterinin burada da hissedilmesini sağlamış. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Santa Fe; 4690 mm uzunluğa, 1880 mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip. Bu ölçüler ile Santa Fe önceki nesle göre 30 mm daha uzun, 10 mm daha dar, 75 mm daha alçak
Santa Fe, içeride diğer Hyundai modellerinin iç mekânını andıran bir tasarımla bizlere merhaba diyor. Kahverengi, bej ve siyah detaylar ile kombine edilmiş iç mekân oldukça şık görünüyor. Şıklık teması piyano siyahı detaylar, deri direksiyon ve vites topuzuyla desteklenmiş. Ön konsolda müzik sistemi üst bölüme konumlandırılmış. Dokunmatik ekranlı bu sistem USB ve Aux bağlantılar ile desteklenmiş. Ses kalitesi ise başarılı. Ergonomi anlamında sıkıntı yaşatmayan Santa Fe, direksiyon üzerindeki tuşlarla sizi erişim konusunda destekliyor. Dokunmatik ekran vites “R” konumundayken geri park kamerası olarak da kullanılabiliyor. İçeride birçok konfor detayı göze çarpıyor. Buna koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, otomatik park freni ve otomatik park sistemi olarak sıralanıyor.
Koltuğun yan bölümüne konumlandırılan tuşlar ile kolayca ayarlanan koltuk ayarınızı isterseniz kapı açma kolunun yanındaki tuşlar ile hafızaya alabiliyorsunuz. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı kenarlarında, vitesin ön bölümünde ve müzik sisteminin hemen üstünde bir alan sunmuş. İç hacim konusunda da önde ve arkada oturanlara yeteri kadar alan sunuluyor. Açık renkli döşemeleri ve cam tavanı sayesinde ferahlık daha da artmış. 7 kişilik olan Santa Fe son iki koltuğu bagajın alt bölümüne gizlemiş. Kolayca yerlerinden çıkarılan bu koltuklara orta sıradakileri öne çekerek ulaşabiliyorsunuz. Ancak her 7 kişilik versiyonda olduğu gibi burada da Santa Fe size sınırlı bir alan sunmuş. 5 kişilik oturma pozisyonunda 516 litre bagaj hacmi sunuyor.
Hyundai Santa Fe’nin kalbinde 2.0 litre VGT dizel motora yer verilmiş. 1995 cc hacmindeki motor4000 d/d’da 184 HPgüç, 2000 ila 2500 d/d’da 400 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ise 0-100 km/s hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan model maksimum 190 km/s hız değerine sahip. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen motor size başarılı bir performans sağlıyor. Yüksek torkun avantajını kullanan model alt devirlerde performans istediğinize olumlu cevap veriyor.
Santa Fe’de yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem sayesinde otomobil size konforlu yolculuklar yaptırıyor. Yüksek sürüş pozisyonu ve ferah iç mekân onun en büyük artıları. İçerideki konfor, deri koltuklar ile arttırılmış.