Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Dört yapraklı yonca şans getirdiğine inanılır. Alfa Romeo’da ise dört yapraklı yonca her zaman yüksek performans anlamına geldi. Giulietta Quadrifoglio Verde, bu geleneğin devamını sağlıyor.
Dört yapraklı yonca anlamına gelen Quadrifoglio Verde, 240 HP’lik motoru ile dikkat çekiyor. Alfa Romeo Giulietta, karakteristik çizgisi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Quadrifoglio Verde’de özellikleri ile hemen kendini belli ediyor. Bunda dört yapraklı yonca logosu büyük etken oluyor. Sıra dışı HB otobil kullanmak ve keyif almak istiyorsanız Giulietta Quadrifoglio Verde tam size göre.
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde’yi diğer Giulietta’lardan ayıran özellikler var. Giulietta QV’nin gövdesinde, sinyal lambasının yanına panele yerleştirilmiş efsanevi “Quadrifoglio Verde” amblemi göze çarpıyor. Buna ek olarak, ayna kaplamalarının parlak antrasit boyası, ön ızgara, kapı kolları ve sis lambası çerçeveleri, Quadrifoglio Verde versiyonunun öne çıkan özellikleri arasında yer alıyor. Yeni Giulietta’nın agresif görünüşü, özel geniş egzoz boruları ve kırmızı fren kaliperleri ile 320 mm’lik ön diskleri sabitleyen 4 pistonlu “by Brembo” fren sistemini öne çıkaran 17 ve 18 inçlik alaşımlı jantlarla vurgulanıyor. Bu işaretleri görünce insanın tüyleri de diken diken oluyor. Serinin en sert çocuğunu kullanıyor olmak keyif verici.
Giulietta’nın karakteristik yüzü ilk olarak farlarla kendini belli ediyor. İçerisindeki LED tipi gündüz farları ve büyük Alfa Romeo ızgarası kaput üzerinden gelen iki çizginin birleştiği yerde bulunuyor. Giulietta’nın arka kapı açma kollarının farklı konumu profil görünümünün şıklığını arttırmış. Çok şık görünen arka kısımda stopların ortasındaki büyük Alfa Romeo logosu ve altındaki Giulietta yazısı aracın kimliğini dışa vuruyor. Ayrıca bu logo aynı zamanda bagaj açma düğmesi olarak işlev görüyor.
Giulietta’nın iç mekanındaki değişim de çok az ama yine de dışı ile karşılaştırıldığında devrimsel bile denebilir. Orta konsola dokunmatik özellikli 6.5 inç büyüklüğünde bir ekran gelmiş. Giulietta QV’nin kabininde, İtalyan stilini en iyi şekilde temsil edebilmek adına detaylara özen gösterildi ve yüksek kalitede malzemeler seçildi. Siyah sportif tasarımın dikkat çektiği kabin, özel QV logolu başlıklı, Alcantara süslemeli sportif deri koltuklarla daha da zenginleştirildi. Yeni deri kaplamalı direksiyon simidinde kontrast beyaz veya kırmızı dikişler standart olarak sunuluyor. Vites kolu körüğü ve el freni körüğü, beyaz, yeşil veya kırmızı dikişli deriyle kaplanıyor. Alüminyum spor pedallar, QV logolu özel koruyucu levha, siyah tavan ve özel paspaslar, yeni versiyonun kabin özelliklerini tamamlıyor.
Orta konsolda ekranın alt bölümünde dairesel havalandırma kumandaları yer alıyor. Vites kolunun önünde ise markanın DNA ismini verdiği gaz pedalı ve direksiyon tepkilerini düzenleyen sistemin şalteri bulunuyor. Derine konumlandırılmış göstergeler tam bir Alfa Romeo klasiği. DNA sistemi Dynamic moda alındığında göstergelerin ortasındaki dijital yol bilgisayarı ekranından turbo basıncını dijital olarak takip edebiliyorsunuz. Alfa Romeo Giulietta, 350 litrelik bagaj hacmine sahip.
Alfa Romeo’nun yeni süper spor modeli 4C’nin ardından, sınıfının en yüksek performanslı motoru artık yeni Giulietta QV versiyonunda da yerini alıyor. Yeni doğrudan enjeksiyonlu 1750 turbo benzin alüminyum blok motor, 5.750 devirde 240 HP güç üretiyor. 143 Nm ile kendi kategorisindeki kusursuz güç ve tork değerlerini sunuyor.
Giulietta QV’nin 240 HP’lik doğrudan enjeksiyonlu 1750 turbo benzinli motoru, yenilikçi bir alüminyum motor bloğu ve aracın sportif cazibesini artırmak için optimize edilmiş özel emiş ve egzoz sistemleriyle donatılıyor. Bunlara ek olarak, doğrudan yakıt enjeksiyonu, sürekli değişken çift supap zamanlaması, turboşarj ve turbo gecikmesini engelleyen devrimsel nitelikteki gaz çıkış kontrol sistemleri dâhil olmak üzere, araç en ileri teknik çözümleri bir araya getiriyor. Giulietta bu motoru sayesinde saatte 240 kilometrenin üzerinde bir hıza erişirken, sıfırdan 100 kilometreye ise sadece 6 saniyede ulaşıyor. QV versiyonu emisyon değerleri açısından Euro 6 standartlarını da karşılıyor ve 1750 cc 240HP TCT motoru 162 g/km’lik bir emisyon değeri sunuyor.
Test aracımızdaki deri kaplı koltuklar sportif sürüşler için yeterli yan desteği sunarken, uzun yolculuklarda sunduğu konfor ile daha az yorulmamıza sebep oldu. QV’nin standart Giulietta’lardan daha sert olan süspansiyon sistemi yol tutuşu arttırıyor fakat konfordan ödün veriyor. Bunda ince yanak lastiklerin payı da büyük. Alfa Romeo Giulietta QV’nin içerisine yüksek hızlarda motor sesi fazla miktarda girmeye başlıyor. Son derece gelişmiş ayarlara sahip olan D.N.A sistemi tüm Giulietta’larda standart olarak sunuluyor. Aracın sürüş karakterini, sürücünün stiline ve yol şartlarına göre değiştiren sistem her şartta güvenli yolculuklar sunmayı hedefliyor.