Yeni Peugeot 208 Enerji patlaması
Lansmanından üç yıl sonra, Avrupa’da markanın en çok satılan modeli olan Peugeot 208 kabuk değiştiriyor. İddialı stilini bir adım daha öteye taşıyan 208, standart LED 3D farlar, ışıldayan Orange Power gibi yepyeni renkler ve yeni kişiselleştirme aksesuarları ile şimdi daha da sportif ve dinamik biçimde kendini gösteriyor.
Toplam pazar satışlarının yaklaşık yüzde 30’unu oluşturan B segmenti Avrupa pazarının miktar yönünden en büyük ikinci segmentidir. Çok sayıda model ve siluete rağmen (özellikle SUV/CUV), satılan 3 araçtan 2’den fazlasını temsil eden kompakt hatchback bu segmentte açık ara lider modeldir. Ve Peugeot 208 rekabetin git gide yoğunlaştığı bu segmentin kilit oyuncusu olmaya devam ediyor.
Lansmanından bu yana, Peugeot 208 marka değerleri ile uyumlu güçlü kişilikli bir şehir modeli olarak kabul gördü. Peugeot 208’in karakterini ve duruşunu şekillendirmeye katkıda bulunan, hem sportif hem de şık yapı, enerjik ve modern boyutlar ya da üzerinde çok çalışılmış özgün tasarım gibi unsurlar da değişmedi.
Peugeot tasarımcıları daha vurucu ve daha keskin hale getirilen modelin çekiciliğini ve kimliğini daha da güçlendirmeyi hedeflediler. Bu yeni kimlik elbette sağlamlığın ve kalitenin arttırılmasıyla birlikte ilerliyor.
Böylece, ilk bakıştan itibaren, Yeni Peugeot 208, daha iddialı, sağlam ve sportif yeni tarzı ile baştan çıkarıyor.
Önde, yeni tampon daha keskin, net ve kaslı çizgiler sergiliyor. Genişletilmiş ızgara ve krom çıta artık tamamen tampon içine entegre edildi. Yüksek donanım seviyelerinde, yeni “EQUALIZER” ızgaranın sıcak kromaj markajı benzersiz bir 3D efekti veriyor. Dışarıya alınan sis farları ile birlikte bu yeni kimlik, aracı daha geniş ve daha dinamik göstererek yola daha sağlam oturan bir görünüş kazandırıyor.
Ön tasarım, araca daha keskin ve aslansı bir bakış kazandıran yeni çift renkli farlar, siyah ve krom maskeler ve teknolojik LED’li ışıklı imza ile vurgulanıyor.
Arkada, stop lambaları ve yeni LED’li 3D ışık pençeleri şaşırtıcı çizgileriyle büyülüyor. Tamamen homojen görüntüleri, kırmızı sıcak opal renkleri ve derin 3D efektleri onları teknolojinin gerçek mücevherleri haline getiriyor. Peugeot tarzının sembolü arslan pençesi arka farlar 208 gamının tümünde sunuluyor.
En ileri dizel teknolojisini büyük düşüş gösteren CO2 emisyonları ve yakıt tüketimi ile bir araya getiren yeni BlueHDi motor seçeneklerinin hepsi 95 g CO2/ km’nin altında emisyon değerlerine sahipler ve böylece 1.6L BlueHDi ailesi pazarın en performanslı dizel motor gamı olarak kabul ediliyor.
75 hp’lik gam girişi versiyonu dışında bu motor seçeneklerinin hepsi Stop and Start sistemiyle sunuluyor.
1.6L BlueHDi bundan böyle üç farklı güç seviyesinde mevcut:
1.6L BlueHDi 75 S&S ve 1.6L BlueHDi 100 S&S, 5 ileri manuel vites kutusu ile eşleşiyor, standard versiyonları (75hp’de S&S yok) sırasıyla 90g ve 87g CO2/km emisyon sergiliyor ve çok düşük tüketimli versiyonları 100 km’de sadece 3,0 litre yakıt tüketimine karşılık 79 g CO2/ km yayıyorlar. Bu rakam hem segmentte ve hem de pazarda bir rekordur!
1.6L BlueHDi 120 S&S, 6 ileri manuel vites kutusu ile eşleşerek en üst düzeyde kullanım keyfi ve dinamizm için sadece 94 g CO2/ km salıyor.
PureTech : 97 g CO2/ km’den itibaren emisyon miktarı sergileyen üç silindirli benzinli motor teknolojisi
Atmosferik versiyonlar 1.0L PureTech 68 ve 1.2L PureTech 82’nin lansmanından sonra, üç silindirli benzinli PureTech motor ailesi 1.2L PureTech 110 S&S turbo-kompresörlü versiyonuyla zenginleşti.
Modüler ve kompakt, çevreci ve performanslı olan bu motor bir verimlilik ve ileri teknoloji konsantresi. Yüksek basınçlı (200 bar) direkt enjeksiyon sistemi ve yüksek randımanlı yeni kuşak bir turbo (240 000 d/d) ile donatılan motor düşük devirlerden itibaren pazarın en iyileri arasında sürüş keyfi sunuyor. 5 ileri manuel vites kutusu ile eşleşen bu motor 103 g CO2/ km gibi dikkat çekici şekilde düşük emisyonlar sergiliyor.
Aynı zamanda yeni otomatik vites kutusu EAT6 ile de eşleşebiliyor. AISIN tarafından üretilen bu yeni otomatik vites kutusu, bir yandan mükemmel akıcılık ve üst düzey kullanım rahatlığını garanti ederken, daha hızlı vites değiştirmeleri sağlayan Quickshift teknolojine sahip. Aynı zamanda CO2 emisyonlarını önemli şekilde azaltacak şekilde tasarlandı. Böylece, manuel vites kutulu versiyon ile emisyon farkı sadece 1g/km’ye indirildi. 104 g CO2/ km emisyonlarıyla, 1.2L PureTech 110 S&S EAT6 versiyonu segmentteki benzinli otomatik versiyonların referansı olarak görülüyor.
Dolayısıyla, Avrupa’da lansmanından itibaren, yeni Peugeot 208’de mevcut benzinli motor gamı 68hp’den GTi versiyonların olağanüstü motorunun 208 hp gücüne kadar son derece geniş bir güç aralığında sunuluyor. Aynı zamanda, yakıt tüketimleri ve CO2 emisyonları dikkat çekici şekilde sınırlı tutuldu; emisyonları sadece 97g ve 129 g CO2/ km arasında yer alıyor.