Ekonomik ve benzinli
Nissan Qashqai, yenilendikten sonra öncüsünün elde ettiği yüksek satış rakamlarını yakalayacağa benziyor. Qashqai, yeni yüzü ile rekabetçi ve karizmatik bir görünüm kazandi.
Nissan Qashqai, ilk jenerasyonu ile başarılı bir satış rakamı yakalamış ve sınıfında önemli bir oyuncu olduğunu göstermişti. Yeni Nissan Qashqai 2014’ün başında Türkiye’de satışa sunuldu. Daha olgun ve çekici bir tasarıma sahip Qashqai, Renault ortaklığında yeni nesil turbo benzinli ve dizel motor seçeneklerini de beraberinde getirdi. 4 farklı donanım seçeneği ile satılan Qashqai’nin 1.2 litrelik turbo benzinli motoruyla test konuğumuz oldu.
Yani Nissan Qashqai, öncüsünden tamamen ayrılıyor. Özellikle bumerang şeklinde LED’lerle kombine edilmiş far grubu aracın en kışkırtıcı noktası. Selefine göre uzatılmış ön ızgara ‘U’ şeklindeki krom bir ayrıntıyla süslenmiş. Çift parçalı kullanılan ızgaranın alt kısmı da tamamen yeniden tasarlanmış. Ön tamponun altlarında ve çamurluk kenarlarında kullanılan, gövdeden farklı detaylar ise otomobilin arazi karakterini vurgulamış. Selefindeki iç bükey ve dış bükey tasarım çizgileriyle kombine edilen ön motor kapağının yerini ön ızgarada ‘U’ şeklindeki ayrıntıyla birleşen keskin hatlı bir yapı almış. Yan bölümde öncüsüne göre daha oval tasarım hatları kullanılmış. Akıcı bir tasarım dili sağlayan bu detay son derece başarılı Qashqai’nin arka bölümünde de köklü değişime girmiş. İlk olarak stoplar selefine göre daha çok uzatılmış. Bagaj yükleme çizgisi daha aşağıya taşınmış. Ön tamponda yer alan gövdeden farklı eklentiye arka tamponda da rastlamak mümkün. Yeni Qashqai, öncüsüne göre 20 mm daha geniş, 47 mm daha uzun ancak 15 mm daha alçak.
Yeni Nissan Qashqai’nin iç mekanında kalite tamamen artırılmış. Yeni tasarım diline sahip bir iç mekân göze çarpıyor. Orta konsola ve direksiyon tasarımına bakarak değişim rüzgârlarını görmek mümkün. 3 kollu deri direksiyon krom detaylarla zenginleştirilmiş. Direksiyon üzerindeki kumandalar ile ergonomi anlamında başarılı işler çıkarılmış. Orta konsoldaki piyano siyahı ise modeli kaliteli göstermiş. Ancak dokununca parmak izinizin kalması iyi bir deneyim değil. Test aracımızdaki müzik sistemi oldukça pratik. Ses kalitesi konusunda başarılı olan sistemi beğenmezseniz ekstra ücret ödeyerek 5 inçlik bir ekran satın alabiliyorsunuz. Kullanılan yumuşak malzemeler ile iç mekân kalite algısı arttırılmış. Ayrıca kapı içlerinde ve vites kenarlarında kullanılan ambiyans aydınlatmaları da oldukça şık ayrıntılar olmuş. Gösterge paneli de yenilik rüzgârlarından nasibini almış. Öncüsüne siyah beyaz olan gösterge panelinin ortasındaki ekran yeni nesilde renkli olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca bu ekranın efektleri de selefine göre daha başarılı. Eşya gözü konusunda kapı iç cepleri ve vites arkası yeterli olurken; vitesin önündeki alan sınırlı kalmış. Model önde ve arkada yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor. Qashqai’nin bagaj hacmi ise selefine göre 20 litre artırılarak 430 litreye çıkarılmış.
Yeni Qashqai’de Renault’dan alınan 1.2 litre turbo benzinli motor bulunuyor. Bu motor 4500 d/d’de 115 HP güç, 2000 d/d’de 165Nm tork değeri sağlıyor. 1.2 lt benzinli motorda manuel ve X-Tronic adı verilen otomatik şanzıman seçeneği bulunuyor. Test aracımız da X-Tronic şanzıman seçeneğine sahipti. Turbo desteği ile alt devirlerde de canlı olduğunu hissettiren motor, 0-100 km/s hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlarken maksimum 173 Km/s hız değerine sahip. Aracın şehiriçi yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km, şehirdışı 5.1 lt/100 km ve ortalama olarak 5.1 lt/100 km olarakk belirtiliyor.
Yeni Qashqa’nin elektronik destek sistemleri sürüş güvenliğinizi artırıyor. Kendi kendine park etme özelliği, şerit uyarı sistemi, panik fren gibi birçok destekle Qashqa, size daha güvenli bir yolculuk sunuyor.