Fiat-Chrysler Grubu Avrupa pazarlarında büyümeyi sürdürüyor
FCA Şubat ayında Avrupa genelindeki satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre %11,2 artırdı ve 66 bin adet araç satışı gerçekleştirdi. Bu dönemde Fiat 500, Fiat Panda ve Fiat 500L segmentlerini domine etmeye devam etti. Jeep markası ise pazardaki konumunu güçlendirirken, Şubat ayında 2014’e göre %182,4’lük oranla sektördeki en büyük artışa imza attı. Jeep Renegade ve Fiat 500X küçük SUV segmentinde, Avrupa’da en çok tercih edilen 10 araç içerisinde yer aldı.
Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), Avrupa pazarında başarılı bir şekilde büyümeye devam ediyor. FCA, Şubat ayında geçtiğimiz yıla göre ortalama %7 büyüyen Avrupa otomobil pazarındaki satışlarını %11,2 oranında artırarak pazarın üzerinde bir büyüme performansı ortaya koyarken, aylık bazda 66.000 adetlik araç satışıyla %6,9’luk bir pazar payına ulaştı
Şubat ayında FCA Grubu içinde geçtiğimiz yıla oranla en dikkat çekici büyümeyi Jeep markası kaydederken, Fiat Panda, Fiat 500 ve 500L kendi segmentlerini domine etmeyi sürdürdüler. Jeep Renegade ve Fiat 500X modelleri de, satış performanslarıyla küçük SUV segmentinde ilk 10 model arasında yer almayı başardı. Yılın ilk 2 aylık rakamlarına bakıldığında ise FCA’in toplam otomobil satışları, geçen yılın Ocak-Şubat dönemine göre %8,6 artışla 130.000 adede yükseldi.
Fiat markası Şubat ayında Avrupa genelinde yaklaşık 49.000 adetlik satışla %5,1’lik bir büyümeye imza attı. Fiat’ın 2 aylık satışları %4,4’lük artışla 96.000 adet olurken, A segmentinde yer alan Fiat 500 ve Fiat Panda modelleriyle 2 yıldan fazla bir zamandır süregelen liderliği de devam etti. Fiat 500 model ailesinin önemli üyesi Fiat 500L ise 7.500 adetlik satışla segmentindeki liderliğini sürdürdü.
Grubun diğer markalarından Jeep, Şubat ayında 2014’e göre %182,4 gibi dikkat çekici bir büyüme sergileyerek 6.300 adetlik satış performansı ortaya koydu. Sektördeki en yüksek büyüme performansına imza atan Jeep’in 2 aylık satışları da 12.200 adede ulaştı. Alfa Romeo ise Şubat ayında 4.700 adet araç satışıyla geçtiğimiz yıla göre %1.4’lük bir artış gerçekleştirdi.
Grubun lüks sportif markaları Ferrari ve Maserati ise Avrupa’da Şubat ayında toplam 449 adetlik satış gerçekleştirdi.