Kardeşten ağabeye DNA aktarımı
Yeni nasil Nissan X-Trail, kardeşi Qashqai ile büyük benzerlik taşıyor. 4X2 ve 4X4 çekiş altarnatifi ile satılan Nissan X-Trail, bagajdaki ilave koltukları ile 7 kişilik oturma kapasitesine sahip.
Nissan X-Trail, ilk olarak 2001 yılında üretildi. 2. Jenerasyonunda da ufak değişimlerle müşterilere sunulmuştu. Geçtiğimiz Haziran ayında tanıtılan X-Trail ise öncüsünden tamamen tasarım anlayışı ile karşımıza çıktı. Daha çok kardeşi Qashqai’den esintileri tasarımında barındıran model selefindeki heybetli yapısını korumuş.
Yeni Nissan X-Trail, yeni bir tarzla kerşımıza çıktı. Önceki nesliyle daha keskin hatlara sahip olan model yeni yüzünde oval bir yapıya yer vermiş. Ön bölümde far yapısı kardeşi Qashqai ile benzer özellikler sunuyor. Ek olarak ızgaradaki V görseli ve marka logosu da kardeşinde çok benziyor. Kaput üzerindeki hatlar onu güçlü kılmış. Yan bölüme geldiğimizde ise modelin selefindeki keskin tasarım dilinden kurtulduğu daha net şekilde anlaşılıyor. Çamurluk çizgileri bile daha sade. Karartılmış arka camlar yan bölümde dikkat çekerken, kapı kolları ve cam kenarındaki çıtalar modele şık bir tasarım sunuyor. Nissan X-Trail ön bölümde kardeşine benzemiş ama arka bölümde hem selefinden hem de Qashqai’den tamamen ayrılmış. Öncüsünde C sütununa dikey konumlandırılmış stop yerleşiminden vazgeçilip bagaj üzerine de taşan bir yerleşim tercih edilmiş. Şeffafl stoplar farklı bir hava katmış. Eski nesle göre yeni X-Trail boy olarak 17 mm ve aks aralığı olarak 76 mm daha uzun tasarlanmış. Böylece iç mekanda daha fazla yaşam alanı sunuyor. Ayrıca yeni model 300 mm daha geniş ve 5 mm daha alçak yapıda tasarlanmasına rağmen zemin yüksekliğinden ödün verilmeden 210 mm olan ölçü korunabilmiş. Yeni X-Trail eskisine kıyasla 90 kg daha hafif. Fakat ana yapısında yüzde 50 yüksek dayanımlı çelik malzeme kullanımına yer verilmiş.
Yeni Nissan X-Trail dışı gibi iç mekanı da kardeşi Qashqai ile büyük benzerlik taşıyor. Çift renkli ön konsol iyi bir kombinasyon. Üç kollu direksiyon ele oturuyor ve dar sokaklardaki manevra kolaylığı ile göz dolduruyor. Üzerindeki kumandalardan da Qashqai’deki gibi Cruise Control, yol bilgisayarı ve müzik sistemine müdahale edebiliyorsunuz. Gösterge paneli de Qashqai ile aynı. Panelin orta bölümündeki alandan otomobilinizin yol bilgisayarı notlarına erişebiliyorsunuz. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemine sahip olan X-Trail, motor çalıştırma butonunu direksiyon arkasında gizlemiş.. Orta konsoldaki dokunmatik özellikli ekran başarılı. Müzik sisteminin kontrol edilebildiği bu ekrandan, çevre görüş sistemi sayesinde modelin dört bir tarafını da görebiliyorsunuz. Ek olarak güvenlik kalkanı felsefesiyle araçta; otomatik çarpışma önleyici sistem, kör nokta uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi, hareketli nesne algılama sistemi, lastik basınç uyarı sistemi, yorgunluk algılama sistemi, trafik işareti algılama sistemi ve otomatik uzun far asistanı gibi özelliklere yer verilmiş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Özellikle arkada oturan bireylerin baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamadığı net bir şekilde görülüyor. Burada altını çizmemiz gereken bir diğer detay ise 77 derece açı ile açılan kapılar. X-Trail bu özelliği sayesinde arka koltuklara iniş ve binişi kolaylaştırmış. X-Trail, bagajda bulunan 2 portatif koltukla 7 kişilik oluyor. Bagaj hacmi 445 litre. 7 kişilik oturma düzeninde 135 litreye düşen bu alan tüm koltuklar yatırınca 1982 litreye çıkıyor.
Yeni Nissan X-Trail ülkemizde sadece 1.6 litre dizel motorla satışa sunuluyor. Renault ile ortak üretilen turbo, dizel motor 4000 d/d’de 130 HP güç, 1750 d/d’de ise 320 Nm tork değeri sunuyor. CVT teknolojisine sahip X-Tronic şanzıman ile satılan Nissan X-Trail, 0-100 km/s hızlanmasını 11.4 saniyede tamamlarken maksimum 180 km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 5.1 litre olarak belirlenmiş.