YENİDEN ZİRVEDE
Alman otomotiv devi BMW, SUV sınıfındaki en son temsilcisi olan X6’yı yeniledi. Artık daha dinamik bir görünüme sahip olan araç, gücüyle de yürek hoplatıyor
Aslında BMW X6’ya ilk bakışta SUV bir araçtan çok coupe bir araca rastlamış gibi olabilirsiniz. Ama bu iki kavramı deyim yerindeyse tencere kapak misali birbirine uyduran model, ilk karoser yapısını 2008 yılında lanse etmişti. Arazi aracı havasında bir sporcu model olan BMW X6 sDrive3.0, böbrek ızgarası ve fenomen far bloklarıyla tüm dikkatleri çekiyor. İlk olarak araca baktığımızda daha büyüyen böbrek ızgara atletik yapıyı desteklemiş. Far bloklarının üzerinde yer alan alan LED çizgi araca adeta kaş görevi görmüş. Tamponun alt kısmında yer alan krom çizgiler araca şık bir görünüm katmış. kaput üzerindeki kaslı çizgiler atletik yapıyı üstlenmiş. Araca yan kısmından baktığımızda aslında yerden yüksek bir coupe modelle karşı karşıya kalmış gibi hissediyoruz. X6’nın yan kısmında yer alan hava girişleri güçlü bir araç havası veriyor. Gri dikiz aynaları ve heybetli görünüm markanın aslanı görevini üstleniyor. Arka kısımda çift egzoz ve geniş stoplar atletik bütünlüğü oluşturuyor. BMW X6’nın boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.90 metre, genişliği 2.17 metre iken yerden yüksekliği de 1.70 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Lüks iç mekan
Misafirimiz olan BMW X6’nın iç mekanına girdiğimizde her zamanki gibi yüksek kaliteli malzemeler ve başarılı işçilik yine karşımıza bir BMW standardı olarak çıkıyor. Orta konsolun en üst kısmında multimedya sisteminden, geri görüş kamerasına kadar her türlü özelliği takip edebileceğiniz renkli dijital ekran yer alıyor. Açık renkli döşeme seçeneğinin kullanıldığı iç hacimde ferah ve geniş bir hava hakim. Ergonomi açısından başarılı olan araç, geniş iç hacmiyle de keyfili yolculuklar sunuyor. Bir diğer değişim de vites kolunun olduğu orta bölümde yaşanmış. Sürgülü kapaklı küçük eşya gözü büyütülmüş ve iDrive butonu buraya entegre edilmiş. Buton orta konsoldaki ekranı başarılı bir şekilde kumanda etmeyi sağlarken, dokunmatik yüzeyi sayesinde sisteme gireceğiniz harf ve rakam kombinasyonunu buradan yapabiliyorsunuz. Eşya gözü konusunda çift açılabilen kolçağın dışında kapı iç ceplerinde de alanlar sunulmuş. Koltuklar yan destekleriyle başarılı. Ayrıca baldırınıza göre ayarlanabilen destekler hoş. Geniş camlar ve açılır panoromik tavan sayesinde ferah bir atmosfer size sunulmuş. BMW X6’nın bagaj hacmi 550 litre.
258 beygir gücünde
Yüksek yapılı bir araç olan X6, emsallerine göre iyi yol tutuyor. XDrive çekiş sistemi sayesinde hemen hemen her zemin koşulunda maksimum tutunma sağlıyor. Orta konsolda vitesin yanındaki bir tuş ile aktif edilebilen eğim iniş kontrol sistemi Cruise Control sistemiyle kombine çalışıyor. En dik açılı yokuşlarda bile frene basmadan inmenizi sağlayan sistem, farklı lastiklere uyguladığı fren darbeleriyle çizginizden çıkmadan güvenli bir şekilde rotanızda ilerlemenizi sağlıyor. Efficient Dynamics teknolojisine sahip araçta Sport Plus, Sport, Comfort ve Eco Pro gibi 4 farklı sürüş modu yer alıyor. Tercihe bağlı olarak direksiyon ve süspansiyon sertlik ayarları da bu sürüş seçeneklerine göre tepki veriyor. BMW X6 xDrive30d modelinin kalbinde 3 litrelik dizel ünite yer alıyor. Bu motor 4000d/d’dan itibaren 258 beygir güç üretirken maksimum torkuda 1500d/d’dan itibaren 560 Nm olarak kayıtlara geçmiş. 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen motor, maksimum 230 kilometre hız yapıyor. 0’dan 100 kilometre hıza 6.7 saniyede ulaşan BMW X6, başarılı bir performans sergiliyor.