BAŞTAN AŞAĞI YENİLENDİ
İngiliz lüks otomotiv üreticisi Land Rover, Freelander modelini baştan aşağı yeniledi. Discovery ismini alan yeni model yine markanın giriş modeli olarak yer alıyor.
SUV araçların oldukça pazarda yoğunluk yaşadığını gören markalar bu alandaki çalışmalarına hız vermeye başaldı. Land Rover bu pazara hatta bu modayı yıllar önce başlatmasına rağmen hala hız kaybetmedi ve yeniliklerine de devam ediyor. Makul fiyat avantajı ve satışlarına hız veren İngiliz üretici, 3’üncü nesliyle Discovery Sport adını aldı. Tasarım açısından aracı ilk incelediğimizde her ne kadar isim değişikliğine uğrasa da Freelander çizgilerine sadık kalmış. Sadece büyük bir evrim geçiren karoser yapısı, köklü değişiklikler içeriyor. Daha ufak ve keskin LED’li far blokları Land Rover geleneğinden gelen, ızgara yapısı güçlü bir görünüm katmış. Yerden yüksek yapısı ile tam bir SUV görünümü veren Discovery Sport, eskinin verdiği hükmü sürdürmeyi başarıyor. Aracın yan kısmına baktığımızda yerden yüksek yapısını fark etmemek mümkün değil hatta binişlerde bile araca zıplayarak binmemek elde değil. Arka kısımda baktığımızda yuvarlak hatlar stop bloklarında çoğunlukta yer almış. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.59 metre, genişliği 1.62 metre iken yerden yüksekliği de 1.72 metre olarak kayıtlara geçmiş.
7 kişiye seyehat imkanı
Discovery Sport’un iç mekanına girdiğimizde kullanışlı bir iç hacimle karşı karşıya geliyoruz. Orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran yer almış. Ekranın sağ ve sol taraflarında yer alan tuşlar ekrana hüküm ettiriyor. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları, kolay ve anlaşılır nitelikte. Direksiyon kısmının arka taraflarında yer alan kulakçıklar, manuel ve performanslı kullanım sağlıyor. Devir ve hız saatinin ortasında yer alan, yol bilgisayarı araçla ilgili bütün detayları veriyor. Orta konsolda yer alan ekranın altında elektronik klima kombinasyonu yer alıyor. Onun hemen altında arazi şartlarına uygun sürüş modları yer alıyor. 4 farklı sürüş modu yer alan araçta, yokuş eğim desteği ve eco sürüş modları da burada yer alıyor. Elektronik vites sport seçeneğini de sunuyor. Koltukların rahat ve kullanışlı yapısı ısıtmanın yanında, soğutma keyfini de yaşatıyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli. Bagaj alanı 981 litre fakat 3’ncü sıra koltuklar açıldığında alan biraz daha daralıyor.
2 litrelik benzinli
Discovery Sport’un kalbinde dizel ve benzinli motor seçenekleri yer alıyor. Bize konuk olan 2 litrelik benzinli ünite aracın tüm performansını köküne kadar hissettiriyor. 5000 d/d’da 240 beygir güce sahip olan Discovery Sport, 1750 d/d’dan itibaren 340 Nm tork sunuyor. 7 kişilik sürüş pozisyonuna da imkan veren araç, makul sürüş değerleri sunuyor. Fabrika verisi olarak 100 kilometrede 8 litrelik tüketim gerçekleştiren araç bizim kullanımız boyunca 9 litre seviyelerinde seyretti. Maksimum 199 kilometre hız ulaşan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 8.2 saniyede ulaşıyor. Yol tutuş konusunda sınırları aştığınızda yerden yüksekliği sebebiyle fazla yatıyor. Fakat bu sürüş performansı için sert virajlarda ESP devreye giriyor. Darbeleri oldukça başarılı bir şekilde emen Discovery Sport, rahat bir sürüş pozisyonu sunuyor.