TOYOTA TÜRKİYE’DE HEDEFİNİ BÜYÜTTÜ
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş, sürdürülebilir başarıya “İnsan Odaklı” yönetim anlayışıyla ulaştı
Toyota tüm dünyada olduğu gibi 2015 yılını Türkiye’de de rekorlar ile tamamladı. Türkiye binek otomotiv pazarının 725.596 adetlik satışa ulaşarak tarihi bir rekorla tamamladığı 2015 yılını Toyota da 50 bin 937 adetlik satışla kapatarak kendi rekorunu kırdı. Toyota bu başarısı ile toplam binek otomobil pazarında en çok tercih edilen 4. marka, perakende otomobil pazarında ise en çok satılan 3. marka oldu. 2015 yılında Ekim ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulan Yeni Hilux satışa sunulduğu ilk ayda 2009 yılından bu yana 1 ayda en çok satılan pick-up olma başarısını gösterdi. Bu satış adedi ile Ekim ayında en yakın rakibinden yaklaşık iki kat fazla satış gerçekleştirerek, segmentinde yüzde 47’lik pazar payı elde etti. Hilux satışları 1,782 adedi son 3 ayda Yeni Hilux modelinden olmak üzere toplamda 2,928 adete ulaştı. Hibrit Yılı ilan edillen 2015’te Yaris Hybrid satışları ise 854 adete ulaştı. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “2009 yılında Toyota markasını devraldığımızda, aldığımız emanetin kutsallığının farkındaydık. Dünyada lider konumda bulunan Toyota markasını Türkiye’de de hakettiği yere tasımak için önceliğimizi değişim ve iletişim olarak belirledik. Yine geçtiğimiz yıl ilk kez bayilerde çalışan personelin mutluluğunu ölçtük ve daha mutlu bayi çalışanı yaratmak için yol haritamızı çizdik” açıklamasında bulundu.
İkinci elde güven
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın bayileriyle ile birlikte 2016 yılında 2’nci el otomobil satışlarına yönelik kapsamlı çalışmalar içinde olduklarını da belirtti. Bozkurt, Toyota Türkiye’nin ALJ Group tarafından satın alınmasının ardından geçen 6 yılı değerlendirdi. 5 yıl içinde 50 bini aşan satış hedefi belirlediklerini söyleyen Bozkurt “Bu hedefe 2015 yılında ulaştık. Toplam binek otomobil pazarında yılı dördüncü, perakende satışlarda da üçüncü sırada tamamladık. Artık bu seviyeden geri dönüş olmayacaktır. Önümüzdeki dönem yenilenecek olan modellerimiz ile birlikte 2017 yılında 65 bin adetlik satış rakamına ulaşmak yeni hedefimiz” dedi.
Lexus Showroom’u Mart’ta
Lexus’un ilk showroom’unun Mart ayında Maslak’ta hizmete gireceğini söyleyen Ali Haydar Bozkurt, “Lexus’un Türkiye’de çok yeni bir marka olmasına rağmen Türk kullanıcısının lüks ve performans beklentilerini karşılayan bir ürün gamı bulunuyor. 2016 yılı satış hedefimiz 250 adet. Lexus için premium markalar ile rekabet edebilecek bir fiyat politikası olacak” şeklinde konuştu.