DAHA SARSINTIZ VE DAHA GÜÇLÜ
Kalabalık ailelerin ilgi gösterdiği MPV modeller, her geçen gün büyüyor. Peugeot 5008 modeli ise bu segmentin en dikkat çekici modellerinden olmaya başlarken, sunulan yeni EAT6 şanzıman ile başarılı bir sürüş grafiği sergiliyor.
Peugeot 5008’in makyajı özellikle ön bölümde yoğu olarak kendini gösteriyor. Eski büyük farlar yerine markanın son jenerasyon modellerinde de kullanılan daha ince far grubu tercih edilmiş. Radyatör ızgarası da yeni Peugeot modellerinden 5008’e aktarılmış. Bu bölümün en üstünde ince bir kromaj içinde marka ismi yer alıyor. Arka ve yan bölümde belirgin bir değişim yok. Sadece makyajla birlikte krom kaplı tavan rayları eklenmiş. Peugeot 5008; 4529 mm uzunluğa, 1837 mm genişliğe, 1639 mm yüksekliğe sahip.
7 kişilik MPV
5008’in dışına yapılan makyaj, kokpitte açılıp kapanabilen büyük bir ekranla karşımıza çıkıyor. Bu ekrandan aracın sürüş bilgilerinin yanı sıra navigasyon sisteminin de verilerini görmek mümkün. Orta konsolda müzik sistemi yenilenirken bu sistemin üst kışında açık bir göz yaratılmış. Gösterge tablosunda bir değişim yok. İç mekan kalitesi genel anlamda başarılı. Segment rakipleriyle kolaylıkla bol ölçüşebilecek düzeyde. 5008, 7 kişilik bir araç. İstenildiğinde bagaj zemininden 2 adet koltuk çıkarılabiliyor. Bu koltuklar kapalıyken bagaj hacmi 823 litre. Test aracımız opsiyonel olarak satılan video paketine sahipti. Bu paket ile ön koltukların kafalıklarında ekran sunuluyor. Bu ekran özel bir deri kılıfla kapatılabildiğinden güvenlik açısından da risk azaltılıyor.
Sarsıntısız sürüş
Peugeot 5008’in ön süspansiyonu Mc Pherson tipinde. Arka bölümdeyse burulma kirişli standart bir süspansiyon kullanılmış. Sistemin sertliği aracın yüksekliği düşünüldüğünde iyi ayarlanmış. Sınırları bilindiğinde 5008 iyi bir yol tutuşa sahip. Ancak çok zorlandığında belirgin bir önden kayma yaşanıyor. ESP sistemi bu tip olumsuzlukları başlamadan önlüyor. Peugeot 5008’de markanın pek çok modelinde kullanılan değişken geometrili turboya sahip son nesil 1.6 litre dizel motor görev yapıyor. Bu motor 3400 d/d’de 120 beygir güç, 1750 d/d’de ise 300 Nm tork üretiyor. Sarsıntıyı ortadan kaldıran EAT6 şanzıman geçişleri oldukça başarılı. Fabrika verilerine göre aracın 0’dan 100 kilometre hıza 12.8 saniyede ulaşan araç, maksimum 183 kilometre hız yapıyor. Araç fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 4.3 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken, bizim kullanımımız boyunca 5.8 litrelik veriyi yol bilgisayarına yansıttı.