YERLİ İ20 YERDEN YÜKSELDİ
İzmit’te üretilen i20’ye yeni bir versiyon eklendi. Active isimli yeni versiyon, gövde eklentileriyle crossover tasarım özellikleri sunarken, sessiz sürüşle de öne çıkıyor
Hyundai’nin B sınıfındaki temsilcisi i20, Active isimli yeni bir versiyona kavuştu. Coupe versiyonunun ardından aracın 3’üncü versiyonu olan Active, crossover modelleri andıran şık tasarımıyla dikkat çekiyor. İzmit’te üretilen ‘yerli’ araç, şık tasarımı, kullanım pratikliği ve rahatlığının yanı sıra, otomatik şanzımanlı benzinli motoruyla konforlu bir sürüş vadediyor. Standart i20’den 30 milimetre uzun olan i20 Active, ayrnı zamanda 26 milimetre geniş ve 55 milimetre de yüksek. Yeni ön ve arka tamponu, plastik kaplamalı bodykit ve metal görünümlü alt koruyucular araca havalı bir görünüm kazandırmış. Ayrıca 17 inçlik alaşım jantlar da sportif tasarımı destekliyor.
Şık ve Kaliteli
Aracın iç mekanı, standart modelle aynı. Başarılı malzeme ve işçilik kalitesiyle parlayan kokpitte ergonomi de iyi seviyede. Şık kontrol üniteleri, dairesel klima kumandaları ve rahat okunan göstergeler, kalite hissini artırıyor. multimedya sistemi, başarılı bir dokunmatik ekrana sahip. Renkli ekranın kalitesi yüksek. Buradan navigasyon sisteminden araç bilgilerine kadar pek çok bilgiye ulaşmak mümkün. İç mekanda küçük eşyalar için de bolca alan oluşturulmuş. Hem ön hem arkada sınıfının en iyilerinden olan yaşam alanı, 301 litrelik bagajla uzun yolculuklar için de fazlasıyla yeterli. Koreli üretici, yeni i20 Active’de 1.4 litrelik benzinli ve 1.0 litrelik turbo beslemeli benzinli motor seçenekleri sunuyor. Bize 4 ileri otomatik şanzımanla sunulan 1.4 litrelik benzinli motorla konuk olan araç, yeterli performansıyla beklentileri karşılıyor. 100 beygir güç ve 135 nm tork üreten motor, sakin bir yapıda. 0’dan 100 km/s sürate 13.6 saniyede ulaşabilen araç, saatte 162 kilometre hıza kadar ivmelenmesini sürdürebiliyor. Buna bir de otomatik şanzımanın konforu eklendiğinde araç yol üzerinde adeta ‘yağ’ gibi akıyor. Yol tutuş bakımından da bir eksiklik hissedilmiyor.
Ortalama tüketimi 6.7 litre
Performans olarak beklentileri karşılayan motor, yakıt tüketiminde aynı yolda ilerliyor. Fabrika verilerine göre 6.7 litrelik ortalama tüketim, otomatik şanzıman ve yerden yüksek yapı düşünüldüğünde başarılı bir değer. 50 litrelik depoyla menzil yaklaşık 750 kilometre. Bizim kullanımımızda ulaştığımız 7.2 litrelik ortalamaya da zorlanmadan ulaşmak mümkün. Sürüş karakteri standart modeli andıran araç, keyifli bir kullanıma sahip. Zorlandığında arkasını hafifçe bırakan araç, sportif sürüşe uygun yapıda.