INSIGNIA’DA 4×4 KEYFİ
Insignia, küçük hacimli dizel motor seçeneğinin ardından 2.0 litrelik versiyonu da pazara sundu. 4 tekerden çekiş sistemine sahip olan modelin iki farklı sürüş modu bulunuyor
Alman otomotiv üreticisi Opel, Vectra model ailesiyle yakaladığı başarıyı Insignia ile devam ettiriyor. Kısa bir süre önce makyajlanan araç, 1.6 litrelik dizel otomatik motorla yollara çıkmıştı. Marka, orta sınıftaki başarılı modeline 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip 2.0 litrelik CDTI Ecotec motor seçeneği de ekledi. Bu hafta ki yol arkadaşımız olan Opel Insignia, tamamen daha şık bir hale gelen ön yüz ile tekrar karşımıza çıktı. Aracın LED’li gündüz farları ve ızgara üzerinde yer alan krom detaylar artık marka ile bütünleşmiş. Arka kısımda LED’li stoplar ve krom çıta daha premium bir model hissini uyandırırken, aerodinamik görünüme de önem vermiş. Opel Insignia’nın uzunluğu 4.84 metre, genişlik 1.85 metre, yerden yükseklik ise 1.49 metre kayıtlara geçmiş. 2.73 metrelik aks mesafesi iç mekân hakkında ufak detaylar sunuyor.
Kaliteli iç mekan
Yol arkadaşımızın iç mekanının da kalite algısı yüksek tutulmuş. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları bir önce ki karoser yapısına göre daha başarılı. Orta konsolda yer alan 8 inç’lik dokunmatik ekranla birlikte, önceki jenerasyonun tuş karmaşasıda yok olmuş. Hız ve devir göstergeleri dijital versiyona kavuşmuş ve hemen orta kısımda yine dijital bir yol bilgisayarı yer alıyor. Dilerseniz yol bilgisayarı ekranını navigasyon sistemine de dönüştürmek mümkün. İnsignia’nın iç mekanında çoğunlukla yumuşak ve kaliteli malzemelere yer verilmiş. Koltukların yapısı vücudu sarıyor ve konforlu. Arka tarafta baş ve diz mesafesi yeterli. Opel Insignia’nın bagaj hacmi 500 litre, koltuklar yatırıldığında bu alan 1015 litreye kadar çıkıyor.
Ortalama tüketim 6.4 litre
Opel Insignia’nın kalbinde 2.0 litrelik dizel ünite yer alıyor. Bu motor 170 beygir güç üretirken, maksimum torkuda 400 nm. Maksimum 200 kilometre hız yapan model, 0’dan 100 kilometre hıza 10.4 saniyede ulaşıyor. 1854 kilogram olan aracı hareket ettirmede zorlanmayan ünite, 4 çeker özelliğini de sunuyor. 4×4 özelliği sayesinde her virajdan anlının akıyla çıkabilen model, 6 ileri otomatik şanzımanıyla oldukça uyumlu çalışıyor. AWD teknolojisiyle birleşen araç, sport ve tour olmak üzere 2 sürüş modu sunuyor. Sport seçeneğinde amortisörler sertleşiyor, gaz tepkileri ve şanzıman daha tepkili hale geliyor. Fabrika verisine göre araç 100 kilometrede ortalama 6.4 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. 70 litrelik yakıt deposuna sahip olan model bir depo ile ortalama 1100 kilometrelik menzil vadediyor. Bizim kullanımımız boyunca model ortalamada yol bilgisayarına 7.5 litrelik bir tüketimi yansıttı. Test konuğumuz olan Opel Insignia 4×4 ve otomatik Cosmo donanım seçeneğiyle 168 bin 400 liradan satışa sunuluyor.