DISCOVERY SPORT’A DİZEL AYARI
Land Rover’ın giriş modeli olan Discovery Sport, şık tasarımıyla dikkat çekiyor. Araçta görev yapan 2 litrelik dizel ünite, tasarruflu ve 9 ileri otomatik şanzımanla uyum içerisinde
İngiliz asıllı lüks SUV üreticisi Land Rover, Freelander’ın 3’üncü neslini Discovery Sport ismiyle pazara sundu. Range Rover Evoque’nin ön tasarımını alan araç, şık karoserinde 5 veya 7 kişilik oturma düzeniyle sunuluyor. Bu hafta konuğumuz olan Discovery Sport’un 4.6 metrelik uzunluğu, kompakt sınıf bir sedan kadar. Fakat 2.07 metrelik genişlik ve 1.72 metrelik yükseklik, aracın tam bir SUV gibi görünmesini sağlıyor.
LED’LER ÖN PLANDA
Aracın kaslı ve sportif görünmesini sağlayan yeni ön tampon, iri motor kaputu ve yüksek omuz çizgileriyle Evoque ile olan akrabalığını gizlemeyen Discovery Sport, arka tasarımıyla markanın en rakidal modeli olmayı başarıyor. Yuvarlak hatlı şeffaf arka farlar, hem bagaj kapağına hem profile taşarak dikkat çekici bir görünüm vadediyor. Tıpkı ön farlar gibi arka farlarda da yuvarlak şekilli LED aydınlatmalar aracın karanlıktaki imzası haline gelmiş. Aracın iç mekanında malzeme ve işçilik kalitesi önceki nesle göre belirgin şekilde artırılırken, konsolda kullanılan deri döşeme kalite seviyesini zirveye taşımış. Çevirmeli vites kolundan vazgeçmeyen marka, hem ön hem arka sırada oldukça ferah bir iç hacim sunuyor. Koltuklar da fazlasıyla rahat.
180 BEYGİRLİK DİZEL
Araçta kullanılan 2 litrelik dizel ünite, gücünü 9 ileri otomatik şanzımanla 4 tekerleğe birden aktarıyor. 180 beygir güç ve 430 nm tork üreten dizel motor, araca etkili bir performans sağlıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 8.9 saniyede tamamlayan araç, saatte 188 kilometre sürate ulaşabiliyor. Şanzımanın sarsıntısız geçişleri sakin kullanıma teşvik ediyor. Aracın ortalama tüketimi fabrika verilerine göre 5.3 litre. Bizim denemelerimizde ortaya çıkan 7.5 litrelik ortalama bile, ağırlık ve güce göre makul sayılabilir. Markanın Terrain Response isimli çekiş kontrol sistemi, Discovery Sport’ta da yer alıyor. Kum, çakıl, buz gibi farklı yol durumlarına göre ayarlanabilen sistemin spor modu da bulunuyor. Yerden yüksek karoser, yüksek hızlarda yatma eğiliminde olsa da genel olarak aracın tutunma kabiliyeti oldukça başarılı. Araç, 600 milimetrelik sudan bile rahatlıkla geçebiliyor.