OTOMATİK VİTESE KAVUŞTU
Dacia, SanderoStepway modelinde otomatik vites seçeneği de sunmaya başladı. Dizel ünitenin tasarruf potansiyeli iyi kullanan Easy-R şanzıman, konforu da artırıyor
Crossover pazarının dikkat çekici markalarından olan Dacia, başarılı modeli SanderoStepway’de otomatik vites seçeneği sunmaya başladı. Gösterişli tasarımı, yerden yüksek yapısı ve uygun fiyatıyla dikkat çeken araç, artık otomatik şanzımanın rahatlığını da sunuyor. Bu haftaki konuklarımız arasında yer alan SanderoStepway’de, dizel motorla uyum içinde çalışan Easy-R şanzımana 5 bin lira ödeyerek sahip olmak mümkün.
320 LİTRELİK BAGAJ
Sert bakışlı bir yüzü andıran ön tasarımıyla dikkat çeken araç, sınıfının en havalı temsilcilerinden. Yerden yüksekliği 207 milimetreyi bulan araç, pek çok SUV modelle yarışacak kadar araziye şartlarına uygun tasarlanmış. Standart Sandero modellerinden 23 milimetre daha uzun olan Stepwayversiyonu, kaslı görünümüyle sınıfının hakkını veriyor. Geniş iç mekan kalite açısından rakiplerden geri kalsa da, fiyatına göre sunduklarıyla büyük bir avantaj sağlıyor. Üstelik küçük bir ekstra ödemeyle 7 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya ve navigasyon sistemine sahip olmak da mümkün. İç mekanda hem ön hem arka bölümde ferah bir yaşam alanı oluşturulmuş. 320 litrelik bagaj da kullanışlı.
90 BEYGİRLİK DİZEL
SanderoStepway’da1.5 litrelik emektar dizel ünite görev yapıyor. 90 beygir güç ve 220 nmtork üreten motor, 6 ileri otomatik şanzımanla (Easy-R) gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Otomatik şanzıman, manuele göre biraz daha iyi ivmelenme ve düşük tüketim vadediyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 12 saniyede tamamlayan araç, saatte 166 kilometre sürate ulaşabiliyor. Akıcı bir sürüş vadeden araç, yüksek tork sayesinde canlı bir yapıda. 16 inçlik alaşım jantlar ve geniş lastiklerin de desteğiyle aracın yol tutuş yeteneği de beklentilerin üzerinde. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 3.8 litre. Bu rakam, manuel şanzımana göre 0.2 litre daha düşük. Bizim kullanımımızda ortaya çıkan 5 litrelik ortalama da başarılı.