GÜVENLİKTEN TAM NOTU KAPTI
Volvo Cars, yeni S90 ve V90 ile Yayalar İçin Otonom Acil Frenleme (AEB) testlerinde altı noktada tam puan alan ilk otomobil üreticisi oldu.
Volvo S90 ve V90’ın genel sonuçları, geçen yıl testlere giren tüm modelleri geride bırakıyor ve otomobillerin bugüne kadar Euro NCAP’da yer alan tüm Volvo otomobiller arasında ilk üçe girmesini sağlıyor. Bu sonuçlar, Euro NCAP Otonom Acil Frenleme Otomobilden Otomobile arkadan çarpma testlerinden (AEB City ve AEB Urban) tam puan alan ilk otomobil olan XC90’ın ayak izlerini takip ediyor. S90 ve V90, Volvo yeni modellerinde standart olarak yer alan güvenlik ekipmanının bir sonucu olarak 2017 testlerinde de beklenildiği gibi performans gösterdiler ve tam puanla 5 yıldız aldılar. Volvo Cars Group Volvo Car Güvenlik Merkezi Direktörü Malin Ekholm konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “Otomobillerimizin güvenlikle ilgili tüm ihtiyaçları karşılaması ve derecelendirme kurumları tarafından geliştirilen tüm testleri geçmesi için çok çalışıyoruz. Odaklandığımız konu, her zaman olduğu gibi, güvenlik. City Safety sistemimiz gibi Otonom Acil Frenleme sistemleri, trafik kazalarını ve yaralanmaları da azaltmakta çok etkili olacağına inandığımız tam otonom sürüşe sahip otomobillere giden yolculuğumuzda ileriye doğru atılmış önemli bir adım” dedi.
Testlerden 5 yıldız aldı
Volvo’nun Otonom Acil Frenleme testlerindeki başarısı tüm Volvo otomobillerde standart olarak yer alan City Safety sisteminin bir sonucu. City Safety, hem gece hem de gündüz, yolda ileride yer alan araçlar, yayalar ve bisikletliler gibi potansiyel tehditleri algılayarak çalışıyor. Malin Ekholm, “Güvenlik, Volvo Cars’da bizim her zaman ilk önceliğimiz olmuştur. S90 ve V90’ın AEB testlerinde 5 yıldız olarak derecelendirilmeleri ve en yüksek puanları almaları bizim otomobillerimizde güvenli, keyifli ve kendine güvenen bir sürüş deneyimi sunma konusundaki iddiamızı bir kez daha vurguluyor” diye ekliyor. Euro NCAP tarafından düzenlenen AEB Yaya testleri, yaya algılama sistemlerinin performansını ölçmek üzere tasarlanıyor. Testlerde AEB sistemi olmasa ölümcül bir şekilde sonuçlanabilecek üç ayrı kaza senaryosu kullanılıyor. Testler, gerçek hayatta yayaların dahil olduğu kazalarda sıklıkla karşılaşılan kritik ve yaygın durumları içeriyor.