Sportif tasarım güçlü motor
Peugeot’nun gösterişli SUV’u 3008, performans arayanlara 1.6 THP seçeneğini sunuyor. Güçlü motor, başarılı şanzımanla uyum içerisinde
Otomotiv pazarının sporcu temsilcilerinden Peugeot, yenilediği modelleriyle başarı çıtasını bir basamak daha yukarıya taşıdı. Marka, yeni nesliyle tüm dikkatleri üzerine çeken SUV 3008 ile, ‘Yılın otomobili’ olmayı başardı. Şık ve sportif çizgileriyle yerini aldığı modelden tamamen farklı tasarlanan yeni 3008, bu hamlesindeki başarısını da satış rakamlarıyla kanıtlıyor. Bu ayki konuklarımızdan olan 1.6 THP versiyonu, sadece modelin değil sınıfının da en güçlü benzinlilerinden.
19 inçlik alaşım jantlar
Geniş hava girişlerine sahip tamponu, damla desenli farları, büyük ve kavisli ön ızgarasıyla son derece prestijli görünen ön bölüm, uzun motor kaputu ve kaslı çamurluklarla çekici bir tasarım vadediyor. GT Line donanımana özel şık detaylar, aracı daha da sportif hale getiriyor. Ön tampon altından başlayıp kapı altları ve davlumbazlarla devam eden, arka tamponun da büyük bir bölümünü kaplayan kaplamalar, aracın SUV genlerini vurguluyor. 19 inçlik alaşım jantlar da bu tasarıma katkı sağlıyor. Çok şık arka farlar ve boydan boya devam eden siyah şerit, aracın neden tasarımıyla ödül aldığını açıklıyor. Kapı üstlerindeki krom çıta ve aynı renkteki tavan rayları, aracı tam bir SUV yapıyor.
İç tasarım da etkileyici
Markanın i-Cockpit adını verdiği küçük çaplı direksiyon simidi ve sürücüye dönük konsol, iç tasarımı türünün en iyileri arasına yerleştiriyor. Yüksek oturma pozisyonuna rağmen oldukça sportif bir his sağlanmış. Piyano tuşlu kumanda birimleri, 8 inçlik dokunmatik ekran, piyano siyahı konsol ve GT Line’da sunulan kablosuz şarj sistemi, aracın teknolojik altyapısına işaret ediyor. Joystick tipi vites kolu da çok şık. Bolca saklama alanının sunulduğu kokpitte hem ön hem arka bölümde yeterince ferah hacim sağlanmış. 520 litrelik bagaj da oldukça geniş.
165 beygirlik benzinli
Yeni 3008’de benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. Bize konuk olan 1.6 litrelik THP ünite, 165 beygir güç ve 240 nm tork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen dizel ünite, araca yüksek performans sağlıyor. Şanzımanın hızlı geçişleri, 1.3 tonluk otomobilde ara hızlanmaları da keyifli hale getiriyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 8.9 saniyede tamamlayan aracın ulaşabildiği maksimum süratse saatte 206 kilometre olarak belirlenmiş. Fabrika verilerine göre 5.7 litrelik ortalama tüketim, bizim kullanımımızda 6.8 litre olarak yol bilgisayarına yansıdı. Aracın yol tutuş yeteneği sportif otomobilleri aratmıyor. Net tepkiler veren direksiyon sistemi, başarılı süspansiyonlarla etkileyici bir tutunma yeteneği vadediyor. Performansı yüksek motor da keyifli sürüşü destekliyor.