C3’TE YERDEN YÜKSELDİ
Artan SUV talebini karşılamak için harekete geçen Citroen B sınıfındaki temsilcisi C3’ü yerden yükseltti. C3 Aircross ismiyle pazara çıkan model renkli tasarımı ve kişiselleştirilebilen özellikleriyle, konuğumuz oldu.
Her geçen gün artan yerden yükselme talebi otomotiv üreticilerine de yön veriyor. Eskiden markalar sedan otomobiller üzerine yoğunlaşırken, şu sıralar SUV ve crossover araçlar daha çok ön plana çıkıyor. Bu alandaki farklı tasarım anlayışıyla pazara da boy gösteren Citroen ise Cactus’ün küçüğünü C3’ün büyüğünü Türkiye pazarına sundu. C3 Aircross, ismiyle pazara çıkan araç, bahsettiğimiz gibi Türkiye’de satış rakamları üç kat büyüyen bir segment olan SUV pazarında daha fazla söz sahibi olmak istiyor. Hem şehirde hem de şehir dışında kullanım kolaylığı sağlayan çeşitli kullanıcı odaklı teknolojilere sahip olan Citroen C3 Aircross, MPV konforunu stil sahibi bir tasarımda yaşamak isteyen, biraz da macera arayan SUV müşterilerine hitap ediyor.
4 farklı tavan rengi
Model, güçlü, özgün ve canlı duruşu ile dikkat çekerken, 4,15 metre uzunluğa sahip. Yerden yüksek tasarım, segmentinin en yüksek sürüş pozisyonu, büyük jantlar, ön ve arka tamponlardaki koruyucu panelleriyle taleplere hitap eden araç, tavan çıtaların da ve C sütunundaki camlarında kullanılan özel renklendirmeleri ile kişiselleştirmek mümkün. Dört farklı tavan renk seçeneğine sahip olan otomobilin toplam renk kombinasyonları 85’i, kabin opsiyonları da 5’i buluyor. Yatay çizgilerle genişlik algısına katkıda bulunulan kabinde ferahlık ve güven hisleri büyük bir uyum içerisinde. Araç, iç mekanındaki benzersiz atmosferiyle de yolcularının iyi hissetmelerini sağlıyor. Geniş kabini ve konforlu koltuklarıyla başarılı bir tavan yüksekliği ve diz mesafesi sunabilen modelin bagaj hacmi ise 410 litre. C3 Aircross, sürücü yorgunluk uyarı ikazı, yokuş kalkış desteği ve Citroën Connect Nav gibi sürücü destek sistemleri ile donatıldı. Aracın iç mekanına bakacak olursak markanın diğer modellerinden alınan ve üzerinde ufak tefek değişiklikler yapılan bir hacimle karşı karşıya kalıyoruz. Bu değişikliklerin işleve yansıması da iyi. Örneğin vites kolunun önündeki bardaklığın zemini çıkartılarak derinliği arttırılabiliyor. Kokpitin malzeme kalitesi ise beklenen seviyede değil. Büyük dokunmatik ekran tüm ayarların merkezini oluşturuyor ve standart olarak sunuluyor. Genel ergonomi iyi ve görüş açıları da modern bir araç için makul.
Benzinli ve otomatik
Citroen C3 Aircross’un kalbinde biri benzinli biri dizel olmak üzere iki farklı motor görev yapıyor. Bize benzinli otomatik versiyon ile konuk olan araçta 1.2 litrelik benzinli ünite otomatik şanzımanla kombine edilmiş. 5500 d/d’dan itibaren 110 beygir güç üreten motorun torkuda 205 NM. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen modelin vites geçişleri de oldukça başarılı. Araç maksimum 183 kilometre hız yapıyor. 0’dan 100 kilometre hıza ise model 10,6 saniyede ulaşıyor. 100 kilometrede ortalama 5,6 litrelik yakıt tüketen model, bizim sürüşümüz boyunca 7 litreyi ekranlarımıza yansıttı. Araç, konfor odaklı bir tasarıma sahip ve darbeleri de rahatlıkla emebiliyor. Arka koltuklarda da yaşam alanı oldukça iyi.