YENİ FIESTA TÜKETİMİYLE İDDİALI
Ford’un küçük sınıf temsilcisi Fiesta, B-hatchback pazarındaki mücadelesini yeni nesliyle sürdürüyor. Araçta kullanılan 1.5 litrelik dizel ünite, aracın sınıfının en cimri modelleri arasına sokuyor.
Ford’un küçük sınıftaki temsilcisi Fiesta, uzun yıllardır markayı başarıyla temsil etti. Yeni jenerasyonuyla yollara çıkan Fiesta, yeni tasarımı, teknolojik donanımları ve iddialı motorlarıyla markanın bu sınıftaki iddiasını artırıyor. Yeni tasarımıyla daha iddialı hale getirilen otomobil, tasarruflu motorlarıyla öne çıkıyor. Bu ay dizel motor seçeneğiyle konuğumuz olan yeni Fiesta, başarılı sürüş özellikleri ve cimri motoruyla öne çıkıyor.
292 litrelik bagaj yeterli
Geniş hava girişe sahip burun tasarımı, geriye doğru uzanan farları ve dik konumlu sis farlarıyla kendine özgü bir görünüme sahip olan araç, arka bölümde daha sade fakat sportif bir tasarım vadediyor. Yatay şekilde konumlandırılan arka far tasarımı, küçük bagaj kapağı ve tavan spoyleriyle şık bir görünüme sahip olan otomobilin boyutları, önceki jenerasyondan belirgin bir farklılık içermiyor. Aracın yenilenen iç mekanı ilk bakışta şık ve kullanışlı bir yapıda. Rahat koltuklar ve sınıfı için kaliteli olan kokpitte her şey yerli yerinde. Konsolun en üst noktasında yer alan 8 inçlik dokunmatik ekran, oldukça kaliteli ve kullanışla tasarlanmış. Etli direksiyon simidi, yola hakim sürüş pozisyonu ve yeterli genişlik, aracın beğenimizi kazandığı özellikleri arasında yer alıyor. 292 litrelik bagaj da yeterli seviyede.
Ortalama tüketimi 3,5 litre
Yeni Fiseta’da benzinli ve dizel motor seçeneklerine yer veriliyor. Bize konuk olan 1.5 litrelik dizel versiyon, 85 beygir güç ve 215 nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor, 1191 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 12,5 saniyede tamamlayan otomobil, saatte 175 kilometre sürate ulaşabiliyor. Ara hızlanmalarda da beklentileri karşılayan otomobil, bu motorla daha çok tüketimde iddialı. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketim 3,5 litre. Sınıfının en cimri modellerinden olan Fiesta, bizim kullanımımızda 4.9 litrelik ortalamayı tutturdu. Yeni Fiesta da tıpkı önceki jenerasyon gibi yola iyi tutunuyor. Hızlı girilen sert virajlarda bile yeterli tutunmaya sağlayan araç, sportif kullanıma uyum sağlamayı başarıyor. Direksiyonun çapı ve yapısı kullanım konforunu artırıyor.