SPOR BİR SEDAN ARAYANLARA
Skoda’nın en çok satan modeli Octavia, kısa bir süre önce makyaj tazeledi. Özellikle ön bölümde yeniliğe giden marka, araca has genişlik ve kullanışlılıktan taviz vermiyor. Model aynı zaman ‘Sport’ versiyonuyla zengin bir donanım listesi sunuyor.
Çek otomotiv üreticisi Skoda, gelmiş geçmiş en çok satan modeli Octavia’yı makyajladı. Kompakt sınıfın iddialı modellerinden Octavia, benzinli-otomatik kombinasyonuyla konuğumuz olurken, ‘Sport’ versiyonuyla zengin bir listeyi de beraberinde sunuyor. Makyajla birlikte farlarında değişikliğe gidilen Octavia, gerçekten farklı görünmeyi başarıyor. İki ayrı birime bölünen farların içte kalanları, ön ızgarayla birleşip şeklini alıyor. Böylece ızgara olduğundan çok daha geniş olarak algılanıyor. Farların altındaki LED aydınlatmalar da önden bakıldığında V şeklini alıyor. Dikdörtgen sis farları ve geniş hava girişli tampon da elden geçirilmiş. Aracın arka bölümünde ise koyulaştırılmış far grubunun dışında dikkat çekici bir yenilik yok.
Tasarımda içi spor dışı sport
Elit tasarım iç mekanda da devam ediyor. Sade ve temiz çizgilerle şekillendirilen kokpitte 8 inçlik dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Son derece başarılı çalışan sistem, genel kalite hissiyle destekleniyor. Ergonomi ve işçilik olarak da başarılı olan kokpitte yeni tip direksiyon ve net göstergeler başarılı detaylar arasında yer alıyor. Aracın tıpkı ön bölümü gibi arka koltukları da bir üst sınıfı aratmayan ferahlıkta. 568 litrelik dev bagaj da beklentilerin üzerine çıkıyor. Sport donanıma ek olarak; Panoramik cam tavan, ön ve arka park sensörü, anahtarsız giriş, çıkış ve çalıştırma sistemi, sürüş modu yönetimi, F1 şanzıman, 17” Trius hafif alaşım jantlar, spor koltuk döşemeleri, gövde rengi arka spoiler, krom cam çerçevesi sunuluyor.
150 beygirlik benzinli
Konuğumuzda yer alan 1.4 litrelik benzinli ünite, 150 beygir güç ve 250 nm tork üretiyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DSG ile kombine edilen motor, 1269 kilogramlık aracı hareket ettirmede zorlanmıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 8.2 saniyede tamamlayan otomobil, saatte 219 kilometre sürate ulaşabiliyor. Ara hızlanmalarda da başarılı olan motor, DSG’nin hünerli vites değişimlerinden sonuna kadar yararlanıyor. Tatlı sert ayarlı süspansiyon sistemi, bozuk zeminde konforu etkilese de genel olarak yeterli konforu sağlıyor. Aracın yol tutuş yeteneği de artmış. Benzinli motor, yeterli performansını dizel kadar olmasa da düşük tüketim değerleriyle süslüyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 5 litre. Bu ortalamaya ulaşmak kolay olmasa da sabit hızlı sürüşlerde tasarruf potansiyeli yüksek. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan ortalamaysa 7.5 litre oldu.