Akıllı teknolojilerin ürünü: Yeni Focus
Ford, yeni nesil Focus ile yarı otonom sürüş dahil akıllı teknolojileri pazara sunuyor. Verimli motorlarla yollara çıkan yeni araç, sürüş keyfinden de ödün vermiyor.
Ford’un sevilen modeli Focus, 20 yıllık efsanevi mirasını geleceğin akıllı otomotiv dünyasına taşımak üzere baştan tasarlandı. Güvenli, konforlu ve stressiz bir sürüş için akıllı teknolojilerle donatılan yeni Focus, Ford Co-Pilot360 teknolojileri ile seviye 2 otonom sürüş deneyimini yaşatıyor. 4. neslinde yüksek performans sunan yeni bir otomobil olarak ortaya çıkan Yeni Focus, insan odaklı tasarım felsefesinin bir sonucu olarak ergonomik, teknolojik ve kullanıcı odaklı bir sürüş deneyimi vaat ediyor.
Yeni bir soluk getirecek
Yeni Focus’un, müşterilerinin 20 yıllık deneyimi ve beklentileri üzerine kurulduğunu vurgulayan Ford Otosan Pazarlama, Satış, Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, sözlerine şöyle devam etti: “Yeni Focus, kullanıcıların tutkularını ve kişiliklerini, yaptığımız her şeyin merkezine koyan bir vizyon ile, duygusal ve sezgisel özellikleriyle, sürücülerin kişiliklerini ve tutkularına hitap edecek şekilde tasarlandı. Tasarımda kullanıcıların tutkularına, hayallerine, günlük hayatlarının nasıl geçtiğine ve nelere ihtiyacı olduklarına, her detayda hayatı onlar için nasıl kolaylaştıracağımıza odaklandık.” dedi ve ekledi: “Yeni Focus’un sedan versiyonu Türk müşterisinin de beğenileri çerçevesinde Türkiye’ye özel tasarlandı. Dolayısı ile Focus sadece Ford Otosan için değil, Türkiye için de çok önemli bir model. Yeni Focus’un sektörümüze yeni bir soluk getireceğine inanıyorum.”
Bagaj hacmi 90 litre arttı
Türkiye’ye özel üretilen sedan modelde, ön sıra omuz mesafesinin 10 milimetre, diz mesafesinin 15 milimetre, arka koltuklarda ise diz mesafesinde 70 milimetre, omuz mesafesinde 59 milimetre artırılması konforlu bir yolculuğu garantiliyor. İç tasarımda bagaj hacimleri, bir önceki modele kıyasla, sedan modelde 90 litre artarak 511 litre değerine ulaşıyor. Yeni Focus’ta otomobil severler, yüksek performans ve yakıt tasarrufu sunan WLTP gerekliliklerine göre hesaplanan ve en güncel, en sıkı Euro 6.2 emisyon standartlarını karşılayan gelişmiş Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue dizel motor yelpazesinden seçim yapabiliyor.
Silindir kapatma teknolojisi
Yeni Focus’ta 125 PS güç sunan bol ödüllü 1.0L Ecoboost benzinli motor 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ile sunulurken, 6 ileri manuel veya otomatik şanzımanın eşlik ettiği 123 PS güç sunan yeni 1.5L Ti-VCT benzinli motor yüksek verimilik sunacak şekilde geliştirildi. 120 PS güç sunan, 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzımanın eşlik ettiği yeni 1.5L Ecoblue dizel motor da Yeni Focus’un üstün sürüş performans sunan motor seçenekleri arasında yerini aldı. 1.0L EcoBoost benzinli motorun yakıt verimliliği ve CO2 emisyonları, üç silindirli bir motor için Ford’un sektörde bir ilk olan Silindir Devre Dışı Bırakma Sistemi kullanılarak geliştiriliyor. Bu sistemde tam kapasite gerekmediği zaman – örneğin motordan çok yüksek performans beklenmediği sürüş durumlarında motorun silindirlerinden biri otomatik olarak devre dışı bırakılabiliyor. Teknoloji, performanstan ödün vermeden bir silindiri 14 milisaniyede – göz kırpmadan 20 kat daha hızlı – devre dışı bırakabiliyor veya devreye alabiliyor.
135 bin liradan başlıyor
Ford’un yeni 8 İleri Vitesli Otomatik Şanzımanı ile sunulan yeni Focus modellerinde, yakıt verimliliği daha da iyileştirilirken yüksek performans da sunuluyor. 125 PS 1.0L EcoBoost ve 120 PS 1.5L EcoBlue motorları ile sunulan 8 İleri Vitesli Otomatik Şanzıman, vites geçiş zamanlamalarını optimize etmek için bireysel sürüş stillerini değerlendiriyor. Yeni Focus, Ford çalışmaları paralelinde elde edilen verilerine göre seri genelinde yeni WLTP ölçüm standartlarına göre yüzde 10 yakıt verimliliği ve CO2 emisyonu iyileştirmesi sağlarken dört kapılı Focus’ta 0.250 ve beş kapılı Focus modellerinde 0.273 sürtünme katsayısı değerleriyle sınıfının en iyisi aerodinamik değerini sunuyor. Yakıt verimliliği, önceki Focus modeli ile benzer kriterlerle kıyaslandığında 88 kilograma varan ağırlık azaltılmasıyla daha da geliştiriliyor. Yeni Focus; sedan, hatchback ve station wagon gövde tipleriyle; TrendX, Titanium ve ST-line donanım seviyelerinde 135.000 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı ile Kasım ayında Türkiye’de otomobil severler ile buluşuyor.