Brisa, ihracatına ivme kazandırdı
Türkiye lastik sektörünün lideri, Sabancı Holding şirketi Brisa, yılın ikinci çeyreğinde gösterdiği performansla yurt içi ve uluslararası pazarlardaki başarısını bir kez daha kanıtladı.
Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2019 ikinci çeyrek dönemi finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ikinci çeyreğinde, ihracat tonajını bir önceki yılın aynı dönemine göre %27 artırdı. Brisa yılın ikinci çeyreğini, geçen yılın aynı dönemine göre %63 net kar artışı ile kapadı.
%63 artış gerçekleşti
Şirket, ikinci çeyrekte, geçen yılın ikinci çeyreğine kıyasla cirosunu %20 arttırarak, ilk altı ayda 1,6 milyar TL ciro rakamına ulaşırken, yurtiçi pazardaki daralmayı, yurtta pazar payı artışı ve yurtdışında ihracat artışı ile dengeleyen ve aynı zamanda maliyet ve borç yönetiminde istikrarlı iyileştirme sağlayan bir yönetim gösterdi. Bu yaklaşım, geçen yılın aynı dönemine göre, FAVÖK’de %38, net karda ise %63 artış getirdi. Verimlilik ve operasyonel performansın temel göstergesi olarak Nakit Yönetimini çalışmalarının merkezine koyan Brisa, son 2 yıl içinde, işletme sermayesi devir hızını 1,8’den 5’e çıkartarak rekor seviyede realize etti. Brisa Aksaray’daki yeni lastik fabrikası yatırımını da güçlü nakit yönetimi ve operasyonel performans ile istikrarlı bir şekilde planlandığı gibi gerçekleştiriyor.
Liderliği güçlendi
Brisa, global pazarlarda kalitesini kanıtlayan ürün ve hizmet çeşitliliği ve güçlü saha çalışmaları ile yılın ikinci çeyreğinde ihracatına ivme kazandırdı. Brisa bu dönemde, müşterilerine sunduğu toplam değerler paketi ile yurtiçi pazarın üzerinde bir performans göstererek liderliğini güçlendirdi. Brisa’nın 2019 ikinci çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Brisa CEO’su Cevdet Alemdar, küresel ve yerel pazardaki tüm zorluklara rağmen istikrarlı ve dengeli büyümeyi başardıklarına değindi.