Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium OTM
Ford Focus, segmentindeki iddiasını devam ettirmek için yenilendi. Model hem tasarım hemde performans anlamında revizyon geçirmiş.
Yeni Ford Focus’un tasarımına baktığımda tıpkı Fiesta modelinde de olduğu gibi insan zamanla bu tasarıma alışıyor Ön ızgara da ufak değişimler yapılmış ve otomobilin genelinde yuvarlatılmış hatlar kullanılmış. Ülkemize model şu an için 3 karoser tipinde geliyor. Ek olarak yine 3 farklı donanım seçeneği sunuluyor. St-Line donanım paketi sadece 5 kapılı versiyonda sunuluyor. Sedan ve Station Wagon karoserdeki en üst donanım paketinin adı ise Titanium.
Yan bölümde farklı tip jantlar yer alıyor. St-Line donanımında yer alan jantlar sportiflik bakımından daha iyi görünüyor. St-Line’da 18 inç jantlar sunulurken, Titanium donanımda 17 inç jantlar kullanılıyor. Arka bölümde de yenilikler etkisini göstermiş. “Focus” yazısı tamamen değiştirilmiş ve bagaj kapağına yayılmış. Stoplar yenilenmiş ve tamponlarda bu revizyondan nasibini almış. Yeni Ford Focus 4647 mm. uzunluğa, 1825 mm. genişliğe, 1454 mm. yüksekliğe ve 2700 mm. aks mesafesine sahip. Modelin bagaj hacmi ise 511 litre.
Kokpitte neler var?
İçeriye geçtiğimizde ilk dikkat çeken yenilik şanzıman seçicinin artık kol şeklinde değil, çevirmeli joystick şeklinde sunulmasıydı. Bu seçicinin bir özelliği de, vitesi P konumuna almadan araçtan inmek için kapıyı açtığınızda otomatik olarak bulunduğu vitesten P pozisyonuna almasıdır. Bu sayede sürüş güvenliği konusunda da sıkıntı yaşamazsınız. Orta konsoldaki ekran ve gösterge panelini de, Fiesta modelinden hatırlıyoruz. Multimedya ekranına erişim ve kullanım oldukça kolay. Hemen altında havalandırma kanalları konumlandırılmış. Daha aşağıda ise, klima kumandaları bulunuyor. Eşya gözü konusunda model cömert davranıyor. Vites seçicinin önünde geniş bir alan, arkasında ise iki bardaklık sunuyor. Kapı içleri de işinizi görecek şekilde tasarlanmış. Arka bölümde diz mesafesi benim gibi 1.70 cm. boylarındaysanız sorun olmuyor. Baş mesafesi de sınırda denebilir. Benden daha uzun boylu birinin burada oturması fazla rahat olmayacaktır. Yeni Ford Focus’un iç mekanını ferah kılan bir diğer ayrıntı ise, çift parçalı sunulan tavan camı oluyor. Ön taraf Sunroof hizmeti görürken, arka bölüm sadece cam tavan görevi görüyor.
Otomobilin kaputunun altında 1.5 litrelik yeni EcoBlue motor yer alıyor. Bu motor emisyon ve verimlilik konusunda elden geçirilmiş. Bu motor 120 HP güç ve 300 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.2 saniyede tamamlayan model, maksimum 196 km/s hız değerine ulaşabiliyor. 8 ileri tam otomatik bir şanzıman ile yeni Ford Focus kombine edilmiş. Eski nesilde sunulan çift kavramalı sistem yerini tam otomatik bir seçeneğe bırakmış. Şanzıman geçişleri çoğu rakibine göre daha yavaş kalıyor. Ancak uzun ömürlü olma konusunda çift kavramalı rakiplerini geride bırakıyor. Ek olarak fazla oranlı bir şanzımana sahip olmak otoban hızlarında size maksimum ekonomi yaptırmayı sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 4.4 litre. Biz testimiz sırasında 6.5 litrelik tüketim değeri elde ettik. Bu değeri düşürmek kolay mı? Cevabı takibi de evet. Çünkü modelde sürüş modları sunulmuş. Eko, Spor ve Normal olarak 3 mod araçta sunuluyor. Eko modunda ortama tüketim değerini düşürmek oldukça kolay. Spor modda ise model performansını kanının son damlarına kadar size gösteriyor.
Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine modelde yer verilmiş. İrili ufaklı bir çok çukuru bu sistem absorbe edebiliyor. Yol tutuş konusunda da klasik bir Ford olarak iddiasını sürdürüyor. En beğendiğim yönü ise özellikle virajlarda ani yön değişimlerine direksiyonun net cevaplar vermesi durumu. Sizinle sürekli iletişim halinde olan direksiyon yapısı, sürüş sırasında size güven sağlıyor. Yalıtım konusunda da eski nesile göre değişimler var. Rüzgar ve yol sesi konusunda yeni Ford Focus gayet başarılı.
Sonuç olarak Ford Focus, sportif bir otomobil arayanlar için hem tasarımı hem de performansıyla biçilmiş kaftan.