Bosch’a, 13 milyar Euro’luk elektromobilite siparişi!
Bosch CEO’su Dr. Volkmar Denner: “Bosch, mobiliteyi iklim dostu ve ekonomik hale getiriyor. Geleceğin mobilitesinin anahtarı: Bosch, yazılım uzmanlığına yılda yaklaşık 3 milyar Euro yatırım yapıyor.
Stuttgart ve Frankfurt, Almanya
Söz konusu elektromobilite olduğunda, Bosch en hızlı şeritten gidiyor. Başka hiçbir şirket bu alanda bu kadar uzmanlığa sahip değil ve bu uzmanlık sonuç veriyor.
2018 yılının başından beri Bosch, binek otomobiller ve kamyonetler için elektrikli güç aktarım mekanizmalarına yönelik üretim projeleri başta olmak üzere yaklaşık 13 milyar Euro’luk elektromobilite siparişi aldı. Bosch, bu başarılı siparişler ve yenilikçi gücü sayesinde mevcut zorlu ortamda konumunu koruyor.
Elektronik aksamlar ve yazılımlar bu konuda önem arz ediyor. Şirketin mobilite operasyonlarında şu anda yaklaşık 14.000 yazılım mühendisi çalışıyor ve yazılım uzmanlığı için gerçekleştirilen yıllık harcama 3 milyar Euro’yu buluyor. Amaç, insanların çevre dostu bir şekilde mobil olmalarını ve mobilitenin herkes için ulaşılabilir olmasını sağlamak. Denner, “Bosch, mobiliteyi iklim dostu ve ekonomik hale getiriyor.” dedi.
Etkili güç aktarma organları: İçten yanmalı motorlardan yakıt hücrelerine
Bosch, iklim eylemine öncülük ediyor ve bunu, sadece dünya genelindeki tüm lokasyonlarını gelecek yıldan itibaren karbon nötr hale getirerek yapmıyor.
Denner konuyla ilgili olarak, “Ayrıca kendimizi, küresel ısınma ve hava kalitesi üzerinde kayda değer bir etkiye sahip olmayan mobilite çözümleri geliştirmeye de adıyoruz.” dedi. Şirket, emisyonsuz mobiliteye her yıl yaklaşık 400 milyon Euro harcıyor.
Yeni teknoloji: daha az parçacıklı madde, daha az fren tozu
Bununla birlikte 2030 yılında, yeni araçların dörtte üçü hala konvansiyonel bir motor kullanmaya devam edecek. Bu motorlardan bazıları ya 48 voltluk sistemden ya da plug-in hibritten elektrik desteği alacak.
Bu nedenle Bosch, sadece dizel motoru değil, benzinli motoru da daha verimli hale getiriyor. Elde edilen en son ilerleme, gerçek sürüş koşullarında bile benzinli motorların neden olduğu parçacık emisyonlarını Euro 6d standardının %70 altına indirmek için motor ve modern egzoz gazı arıtma aksamlarında modifikasyonlar kullanıyor.
Dönüm noktası: ilk 4. seviye sistem onaylandı
Bosch, otonom sürüş konusunda da önemli bir ticari başarı elde ediyor. Sürücü destek sistemleri ise bu başarının dayanağını oluşturuyor. Bu alanda Bosch, bu yıl yüzde 12 büyüme ve 2 milyar Euro’luk satış elde edecek. Otonom sürüşün sonraki seviyeleri için ise Bosch, 2022 yılına kadar 4 milyar Euro yatırım yapacak.
Otonom Vale Hizmeti Yasallaşıyor
Bosch, ABD ve Asya pazarları için şu anda sürücülerin otobanda giderken ellerini direksiyondan çekmesine izin veren 2. seviye sistemleri geliştiriyor. Almanya’da Bosch ve Daimler, Stuttgart’taki Mercedes-Benz Müzesi’nin otoparkında otonom vale park hizmeti ile 4. seviye sistem için dünyanın ilk onayını kısa bir süre önce aldı.
Bu otonom vale park hizmeti böylece prototip aşamasının ötesine geçti. 2021’in sonu itibarıyla, yaklaşık bir düzine kadar daha otoparkın otonom vale park hizmeti ile donatılması bekleniyor.
Özelleştirilmiş mobilite: servis aracı hizmetleri ve donanımı hazır şasiler
Mobilite sektöründeki değişim, pazarda yeni oyuncuların ortaya çıkmasını sağlıyor. Bosch, bu oyuncularla birlikte iş yapmaya başlıyor. Bosch’un iş birliği yaptığı bu şirketlerin arasında, daha şimdiden dünya genelinde 50 milyonun üzerinde sürüş gerçekleştiren, en büyük üç paylaşımlı yolculuk hizmet sağlayıcısı DiDi, Lyft ve Uber yer alıyor.