Hyundai 2025 Yılı Stratejisini Açıkladı.
Hyundai’nin Akılcı Mobilite Çözümleri Sağlayacısı’na dönüşümündeki 2025 Stratejisi açıklandı. İki ana iş koluna ayrılan yol haritasında Akılcı Mobilite Araçları ve Hizmetleri yer alıyor.
Dengeli ve istikrarlı büyüme hedefi
Otomotiv devi Hyundai, gelişimini ve sektördeki istikrarlı büyümeyi yepyeni bir strateji ile sürdürüyor. Çünkü günümüzde otomotiv endüstrisi büyük bir değişim yaşıyor. Bildiğimiz kalıplar ve araç kullanma şekilleri yerini alternatif mobiliteye bırakıyor. Bu konuda öncü firmalardan biri olan Hyundai gelecekteki mobilite çözümlerinde liderliğini pekiştirmek için belirlediği cesur yol haritasını açıkladı.
Güney Koreli şirket, 2025 stratejisi doğrultusunda Ar-Ge çalışmalarına 51 milyar USD yatıracak.Hyundai ayrıca, otomotivdeki işletme marjını yüzde 8’e çıkaracak ve yüzde 5 pazar payı hedefleyecek.Ayrıca 2020 Şubat itibariyle 300 milyar Kore Won’u (yaklaşık 250 milyon USD) değerinde hisseyi geri almayı planlayan Hyundai, böylece hissedar ve paydaşlarının değerini artırıp pazarda şeffaf iletişimini genişletmeyi amaçlıyor.
Akılcı Mobilite ile Daha Geniş Müşteri Tabanı
Strategy 2025 olarak adlandırılan yeni yol haritası dahilinde şirketin iş planı Akılcı Mobilite Araçları ve Akılcı Mobilite Hizmetleri olmak üzere iki ana kola ayrılıyor. Bu iki iş kolunun arasında oluşturulacak sinerji ile birlikte Hyundai’nin Akılcı Mobilite Çözüm Sağlayıcısı konumuna ulaşması hedefleniyor.
Akılcı Mobilite Araçları iş kolu hizmetler için optimize edilen ürünleri sağlayacak ve hizmet sektörünün ilerlemesi için temel görevi üstlenecek. Diğer taraftan Akılcı Mobilite Hizmetleri iş kolu ise daha geniş müşteri tabanına ulaşmak için kişiselleştirilmiş içerikler ve araçların hizmetlerini sağlayacak.
Akılcı Mobilite Araçları
Akılcı Mobilite Araçları altında Hyundai’nin stratejisi, içten yanmalı motorlara sahip araçlarda rekabetçi yönü koruyarak karlılığı artırmak ve elektrikli araçlarda liderliğe ulaşmak olacak. Şirket, bölgelere göre ihtiyaçları karşılayacak ürünleri yaratarak dengeli ve istikrarlı büyümeli hedefliyor. Hyundai öncelikli olarak ulaşılabilir fiyatlara sahip elektrikli araçlarıyla daha genç tüketicileri ve girişimci müşterilere ulaşacak.
Yılda 670 bin Elektrikli Araç Hedefleniyor
2025 itibariyle yılda 670 bin elektrikli araç satmayı hedefleyen şirket, bu rakamın 560 bin adedini direkt elektrikli, kalan 110 bin adedini de hidrojenle çalışan yakıt hücreli elektrikli araçlarla yapmayı amaçlıyor. Amaç, 2030 itibariyle Kore, ABD, Çin ve Avrupa öncelikli olmak üzere çoğu yeni çıkan aracı elektrikli olarak piyasaya sürmek, 2035 itibariyle de Hindistan ve Brezilya gibi büyüyen pazarlarda bu araçları elektrikliye çevirmek olacak.
Mobilite Hizmetleri
Şirketin, araçlara bağlanarak bakım, onarım, kredilendirme ve şarj gibi hizmetleri sunduğu müşteri tabanını güçlendirecek. Ayrıca genişletilmiş hizmetlerle daha farklı müşteri gruplarına ulaşılacak. Hyundai, araç bağlantılarıyla aracın içinde ve dışındaki verileri analiz edebilen entegre mobilite platformu oluşturacak. Müşterileri anlayıp alışveriş, izleme, ulaşım gibi hayatlarının her alanındaki beklentilerine göre hizmetler üretilecek. Strategy 2025 ile hizmetlerde bölgesel optimizasyon da sağlanacak.
Örneğin ABD’de araç paylaşımı ve robotaksi uygulamaları SAE Seviye 4 ve üstü otonom araçlarla sağlanacak. Kore, Asya ve Avustralya gibi pazarlarda öncü oyuncularla işbirliği yapılacak. Organizasyon ve yönetim reform planları da stratejinin uygulanması için önem taşıyor. Şirket veri tabanlı karar verme, çalışan performansı değerlendirmesi ve, proses iyileştirme ve yeni nesil girişim kaynakları oluşturma gibi yeni sistemler geliştirecek. Ayrıca esnek organizasyon yapısı kurulup iletişim ve bütünlük çatısı altında hareket edilen şirket kültürü oluşturulacak.
Finansal Hedefler
Hyundai, Strategy 2025 dahilinde finansal hedefleri de belirledi. 2020’den 2025’e kadar uzanan 6 yıllık periyotta şirket 61,1 trilyon Kore Won’u (yaklaşık 51 milyar USD) tutarında Ar-Ge ve gelecek teknoloji yatırımı yapacak. Bunun 41,1 trilyon Won’u mevcut iş kollarındaki rekabtçiliği artırmak için ürün ve sermayeye harcanacak. 20 trilyon Won ise elektriklenme, otonom sürüş, yapay zeka, robotik ve yeni enerji alanları gibi gelecek teknolojilere yatırılacak.