Küçük SUV’ların Yeni Lider Adayı
Peugeot, B sınıfındaki crossover modeli 2008’i yeniledi. Yeni tasarımıyla tüm dikkatleri üzerine toplayan yeni araç, güçlü dizel motoru ve zengin donanımıyla öne çıkıyor.
Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, yeni 2008 ile küçük SUV pazarına bomba gibi bir giriş yaptı. Etkileyici tasarımı, zengin donanımları ve sürüşüyle yeni 2008, sportif bir SUV’nin nasıl olması gerektiğini açıkça ortaya koyuyor. Bize dizel-otomatik vites kombinasyonu ve GT Line donanımıyla konuk olan yeni 2008, tasarımıyla adeta konsept bir otomobili andırıyor.
130 BEYGİRLİK DİZEL
Yeni 2008, düz inen burun tasarımı ve yüksek motor kaputuyla tam bir SUV gibi görünüyor. Şık tasarımıyla gözünü zirveye çeviren araçta artık lansman rengi olan turuncu da oldukça şık. Yeniden tasarlanan iç mekanda piyano boyalı yüzeyler, piyano tuşlarını andıran kumanda birimleri, küçük direksiyon simidine sahip i-Cockpit ve hologram tipi göstergeler, dev multimedya ekranı ve 8 farklı renk seçeneğine sahip LED aydınlatmalarıyla gelecekten gelmiş gibi görünüyor.
Tasarıma rağmen aracın iç hacmi oldukça geniş. Bunun başlıca nedene, alçağa yerleştirilmiş koltuklar ve ince yapılı koltuklar. Ayrıca açılabilir büyük cam tavan da ferahlık hissini artırıyor. Araç, hem baş hem diz mesafesi konusunda bir üst segmenti aratmıyor.
Yeni 2008’de, Mirror Link sistemi üzerinde geliştirilen Mirror Screen ve Apple Carplay, geri görüş kamerası, Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi ve Otomatik Park Sistemi gibi sınıfında az görülen ekipmanlar da sunuluyor. Markanın başarılı dizel motoru 1.5 litrelik BlueHDi, yeni 2008’in kaputunun altında 130 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. Araç, 0’dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşırken maksimum hız da saatte 195 kilometre olarak belirlenmiş. Alt devirlerden itibaren sunulan yüksek tork, kullanım sırasında araca atak bir sürüş karakteri kazandırıyor. Bu sayede araç, aynı güçteki rakiplerinden belirgin şekilde çevik bir kullanım vadediyor.
SADECE 3.8 LİTRE TÜKETİYOR
Yüksek performanslı motor, ara hızlanmalarda da oldukça başarılı. Bunu hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri sağlayan 8 ileri otomatik şanzıman EAT8’in oranlarına borçlu. Önden çekişli araçta Spor, ekonomi ve normal sürüş modları sunuluyor. Dizel ünite, tüketim değerleriyle de iddialı. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 3.8 litre. Bizim elde ettiğimiz 5.2 litrelik tüketim değeri de yeterli seviyede.