Modifiye tutkunları için geliştirildi
Egea ile zirveden inmeyen Fiat, yeni modelleri geliştirmeye başladı. Özellikle HB versiyonunda donanım çeşitliliğini arttıran marka, modifiye tutkunları için Egea Sport’u geliştirdi. Dizel motorla dikkat çeken otomobil agresif bir görünüme sahip.
Fiat Egea ailesi, farklı ihtiyaçları göre etkili alternatifler sunmayı başarıyor. Egea Hatchback (HB) ailesini 4 farklı versiyona ayıran marka; Street, Mirror, S-Design ve Sport modelleriyle tüketicilere bolca alternatif sunmayı başarıyor. Bu modeller arasında en dikkat çekici olanı kuşkusuz Sport versiyonu. Modifiye tutkunları için geliştirilen bu versiyon, sportif tasarımı ve kıpkırmızı rengiyle bu hafta konuğumuz oldu. Kardeşlerinden ön/arka difüzör, yan marşpiyel, tavan spoyleri, 18 inç elmas kesim alaşımlı jantlar ile parlak siyah ön ızgara, sis farı çerçevesi, ayna kapakları ve dış kapı kollarıyla ayrılan otomobil, oldukça agresif görünmeyi başarıyor. Aracın iç mekanı ise ailenin diğer üyelerinden çok da farklı değil. Rahat koltuklar, 7 inçlik multimedya sistemi, bolca eşya gözü ve ferih iç mekan aracın artıları arasında yer alıyor. Sadece, Sport isminin hakkını vermesi açısından direksiyon simidinin biraz daha küçük olmasını isterdik. 440 litrelik bagaj hacmi de tıpkı iç mekan gibi oldukça geniş. Egea Sport, sadece dizel-otomatik kombinasyonuyla satılıyor.
120 BEYGİRLİK DİZEL
Araçta görev yapan 1.6 litrelik Multijet II motor, 120 beygir güç ve 320 nmtork üretiyor. 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla (DCT) gücünü ön aksa ileten motor, 1390 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlıyor. 0-100 km/s ivmelenmesini 11 saniyede tamamlayan araç, saatte 199 kilometre sürate ulaşabiliyor. Ara hızlanmalarda da beklentileri karşılayan otomobil, tüketim konusunda da iddialı.
TÜKETİMİN HAKKINI VERİYOR
Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 4.5 litre. Bu da 50 litrelik depoyla 1100 kilometrenin üzerinde menzil vadediyor. Bizim elde ettiğimiz ortalama ise 5.7 litre oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemiyle donatılan otomobil, yeterli konfor seviyesini sunuyor. Yol tutuş konusunda da beklentileri karşılayan araç, sert virajlarda bile güvenli hissettiriyor. Dizel ünitenin yüksek torku, kalkışta tutunmayı azaltsa da, genel yol tutuş karakteri yeterli dinamizmi sağlıyor.