Küçük aslanın dişleri çıktı
Uzun bir süre sonra yenilenen Peugeot 208, aslan dişleriyle dikkat çekiyor. Baştan aşağı yenilen model de 1.2 litrelik benzinli ünite görev yapıyor. Oldukça sportif bir yapıya sahip olan aracın, yol tutuş kabiliyeti de oldukça yüksek.
Türkiye’nin uzun bir süredir beklediği Peugeot 208 nihayet Türkiye pazarına da giriş yaptı. Yeni nesliyle baştan aşağı yenilenen modelin de artık aslan dişleri var. Ağabeyi 2008 ile hemen hemen aynı iç mekanı paylaşan 208, tasarımıyla tüm dikkatleri üzerine topluyor. Yaklaşık 8 yıldır aynı karoseri kullanan 208 ufak makyajlarla 2020’yi bitirdi. Daha sporcu bir görünüme kavuşan modelin donanımı da full+full. Aracın tasarımını incelediğimizde özgün ve karakteristik bir yapıya sahip olduğunu görmek mümkün. Heybetli ve iyice aşağıya doğru uzanan büyük radyatör ızgarası kadar üç parçalı aslan pençesine sahip full LED ön farlarla test konuğumuzda yer alıyor. GT Line versiyon ile konuğumuz olan modelde arka stoplar da LED olarak geliyor. Tek parça olarak tasarlanan ön tampon, ortasında ‘Aslan’ logosu ve tek parça devasa büyüklükte radyatör ızgarasıyla dikkat çekiyor. Aynı zamanda dinamik tasarımlı stop lambalarının arasını bagaj kapağını boydan boya kaplayan parlak siyah bir bagaj bandına yer verilmiş.
İÇ MEKANDA SPORCU RUH
Aracın iç mekanında da bir dizi yeniliğe yer verilmiş. Direksiyonun başına geçildiğinden itibaren en ince ayrıntısına kadar değişim başlamış. Konuğumuz olan GT Line versiyonda 3-Boyutlu yükseltilmiş gösterge ekranı yer alıyor. i-Cockpit ve yarı otonom sürüş gibi gelişmiş sürüş destek sistemlerine de yer verilen araç, boyutlarına göre de oldukça ferah bir tasarıma sahip. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi sınıf standartlarında iken, malzeme kalitesi de yüksek tutulmuş. İç mekânda Adamit dikişli siyah tavan döşemesi, 8 farklı ambiyans aydınlatma seçeneği, spor yarı deri yarı kumaş koltuklar ve alüminyum pedallara yer verilmiş. 208, Drive Assist ve bünyesinde barındırdığı yeni ve segmentin en iyi sürüş destek sistemleriyle otonom sürüşe giden yolu açıyor. EAT8 ile sunulan Dur&Kalk fonksiyonlu Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (ACC) öndeki aracı belirlenen bir mesafeden takip etme olanağı sunuyor. Dur&Kalk fonksiyonu kullanılan sürüşlerde durma süresinin 3 saniyenin altında olması halinde motoru yeniden çalıştırma fonksiyonu otomatik çalışıyor ve araç kendi gaza basarak yolculuğa devam edilmesini sağlıyor.
130 BEYGİRLİK BENZİNLİ
Aracın kalbinde ise markanın ve PSA’nın diğer üyelerinden tanıdık motor seçeneklerine yer verildi. Elden geçirilen motor seçenekleri arasında 3 farklı benzinli motor versiyonu var.1.2 litrelik benzinli motorla konuğumuz olan Peugeot 208’in gücü 130 beygir iken torku da 230 Nm olarak belirlenmiş. Oldukça iyi hızla bilen ünite 0’dan 100 kilometreye 8,9 saniyede ulaşıyor. 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen aracın maksimum hızı da saatte 207 kilometre olarak belirlenmiş.