Ferrari V12 motoruna turbo desteği getiriyor

Ferrari V12 motoruna turbo desteği getiriyor
  • Genel
  • 23 Eylül 2021 09:00
  • A+
    A-

Ferrari’nin yeni 296 GTB için turboşarjlı V8’den turboşarjlı ve hibrit V6’ya geçişi, daha fazla güç sağladı. Akabinde emisyon ve yakıt tüketimi azalan model avantajlı duruma geçti. Maranello HQ’ya yakın bir kaynaktan duyduğumuza göre, Ferrari onları hayatta tutmak için V12 motorlarına benzer bir muamele yapmaya hazırlanıyor.

Bu haber, doğrulanmamış olsa da, Ferrari’nin V12’lerine hibrit teknolojisi ekleyeceğini, ancak atmosferik olan motor bu teknolojiye nasıl ayak uyduracak soruları kafaları karıştırıyordu. Kaynak, silindir sayısı düşmeyecek olsa da, V12’nin kübik kapasitesinin mevcut 6,5 litreden azalacağını iddia ediyor . Ferrari, V8 motorlu araçlarını 1973’te yapmaya başlamıştı. Bu nedenle konfigürasyon, uzun ömürlü olmasına rağmen markanın DNA’sının çekirdeğini oluşturmuyor. O zamanlar, Ferrari’nin 1960’ların ortalarından itibaren Dino serisinde sunduğu bir V6’ya geçiş çok da önemli değildi.

Ancak V12 ile ilişkisi 1947’nin ilk Ferrari’sine kadar uzanıyor ve Maranello, markanın temel direklerinden biri olarak kabul ederek, yasal olarak mümkün olduğu sürece onları üretmeye kararlıydı. 2017’de, o zamanki Ferrari CEO’su Sergio Marchionne, takip eden yıllarda, Ferrari’nin V12’si için turboşarjın imkansız olacağını savunuyordu. Marchionne; “Motor programları şefimiz bana V12’ye turboşarj takmanın kesinlikle çılgınca olacağını söyledi, bu yüzden cevabı bu konu için hep hayır oldu.”

REKLAM ALANI

Ama o yakın yıllar geride kaldı ve ne yazık ki Marchionne de öyle. V12’yi turbo şarj etmek zamanla mantıklı hale geldi. Ferrari, atmosferik V8’lerden turboşarjlı V8’lere geçişi beş yıldan daha uzun bir süre önce yaptı. Birçok insan, sonuç olarak kullanılan değerleri son derece güçlü olan eski daha yüksek hacimli motorları tercih etti. Ancak turbo gerçeği tüm motorlar üzerine bir karabulut gibi çöktü. Söylendiği gibi, Ferrari yaklaşmakta olan Purosangue SUV modelinde bir V12 motor kullanacak. Dört tekerlekten çekişe sahip model, 1000 Hp üzerinde güç üretebilecek.  Ferrari hibrit otomobillere geçiş evresinde fazlasıyla direniyor. Turbolu seçenekler bu geçiş evresini ne kadar daha yavaşlatacak? Şimdilik merak konusu.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org