Segmentinde Rakipsiz mi? : Yeni Skoda Octavia
Skoda günümüze kadar farklı segmentlerde bir çok model üretti. Octavia ise bu iddialı modeller arasında. Peki ne kadar iddialı? Segmentinin en iyisi mi?
Skoda yeni nesilde adeta evrim geçirmiş gibi. Parçalı far grubuna geçtiği yıllardan sonra adeta yükselişe geçen model yeni versiyonda bu etkisini fazlasıyla sürdürüyor. Ön yüzde daha albenili olan model, çift parçalı far grubu algısını devam ettiriyor. Burada kullanılan LED gündüz aydınlatmaları ise oldukça dikkat çekici. Ön ızgara aynı şıklığını sürdürürken, yan bölümde kullanılan jantlar ile birlikte model sportif algısını ön plana çıkarıyor. Arka bölümde ise tamamen yeni bir stop grubu bize merhaba diyor. Cam ile birlikte açılan bagaj kapağı ise yükleme alanı konusunda size fazlasıyla destek oluyor.
AKILCI ÇÖZMLER ONDA
Tüm Skoda modelleri gibi Octavia’da size akılcı çözümler sunuyor. Depo kapağında büyüteçli buz kazıyıcı, kapı içlerine gizlenmiş şemsiyeler, arka kapılardaki güneşlikler bunlardan sadece bir kaçı. Bu güzel ayrıntılar ile otomobil size kendini aşık etmeyi başarıyor.
ÇİFT KOLLU YENİ DİREKSİYON
Kokpitte ilk dikkat çeken ayrıntı çift kollu direksiyon simdi oluyor. Tasarımı oldukça şık ve göze hoş geliyor. Dijital gösterge paneli ise güzel grafiklerle sizi mest ederken, hemen iki yanında bulunan yakıt ve hararet seviye göstergelerinin dijital olma beklentisi hat safhaya sizi ulaştırıyor. Orta konsoldaki ekran işleri fazlasıyla kolaylaştırıyor. Dokunmatik hassasiyetinin biraz daha iyi olma beklentisi ise düşünceleriniz arasında. Eşya gözü konusunda model kapı içlerinde, vitesin önü ve arkasında yeteri kadar alan sunuyor. Bunlar yetersiz kalırsa kolçak ve torpido size yeterli ekstra alan da sunuyor.
EKONOMİ ODAKLI MOTOR
Octavia ülkemize iki farklı hacim ile geliyor. 1.0 ve 1.5 litrelik makinelerden test konuğumuz olan versiyon ise 1.5 TSI e-TECH. 1498 cc bu makine 150 Bg güç ve 250 Nm tork sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını model 8.5 saniyede tamamlıyor. Modelin ortalama tüketimi ise 4.7 litre. Yarı hibrit sistem size ekonomi anlamında devasa şeyler vaat etmese de, benzinli motora göre düşük kalan tüketim seviyesi sevindirici.
KONFORLU VE SESSİZ KABİN
Octavia’da yumuşak süspansiyonlar kullanılmış. Bu sayede konforlu sürüşler sizi bekliyor. Bunun yanı sıra yol ve rüzgar sesinin güzel izole edilmesi de dikkat çekiyor.