Dev yollarda
Zengin donanımı, heybetli tasarımı ve ulaşılabilir fiyatıyla Rexton rakiplerini kıskandıracak
SsangYong firması 1954 yılından bu yana Kore’de SUV, SUT ve benzeri arazi araçları üretip 93 ülkeye satışa sunuyor. Yıllık 100 binden fazla satışı ile Kore’nin 4. büyük otomobil markası olan Ssangyong. Türkiye’de merhum Barış Manço’nun gezilerinde kullandığı SsangYong Musso ile hatırlanan marka, Mercedes ile gerçekleştirdiği motor ve şanzıman ortaklığıyla da biliniyor. Zengin donanımı, heybetli tasarımı ve crossover araçlar seviyesindeki ulaşılabilir fiyatı ile dikkat çeken Rexton, aslında 1997-2005 yılları arasında üretilen Mercedes ML serisinin altyapısını ve şanzımanını kullanıyor. Karşılaştırmalarda boyutları itibariyle Mercedes ML, Bmw X3, Audi Q5 ile rakip olsa da en başarılı olduğu Asya pazarında asıl rakipleri Toyota Fortuner ve Ford Endeavour. Türkiye’de Chevrolet Captiva ve Kia Sorento ile mücadele eden Rexton’un en önemli kozu yenilenen ve sessizliği ile beğeni kazanan 2.0 liret dizel motor ve 5 farklı donanım seçeneği.
MODERNLİK GÖSTERİŞLE BULUŞTU
Eskisine göre dış tasarımı tamamen yenilenen model Avrupa pazarına hitap eden çizgileri öncelikle led farlarında ve güçlü A sütununda gösteriyor Ön panjurda kullanılan krom kaplamalar, arka çamurluğa kadar uzanan çizgiler ve 18 inç siyah jantlar araca ayrı bir hava katmış.Aracın 4,75 metre uzunluğu, 1,90 metre genişliği ve 1,80 metre yüksekliği ile devasa bir görünüme sahip.
İÇİ DE ŞIK, DIŞI DA…
Aracın dışındaki modern ve gösterişli çizgiler iç mekâna geçildiğindede göze çarpıyor.Her yerde bolca kullanılan sert plastikler aracın içinde oturana bir güven veriyor.Aracın genişliği,camların boyutu içeriyi gerçekten ferah kılıyor. Ayrıca küçük eşya gözleri ve geniş kapı içi cepleri kullanılmaya değer.7 kişilik oturma kapasitesi sunan Rexton iriliğine irilik katmış.
SESSİZLİK EKONOMİYLE BULUŞTU
Önceki nesli 2,7 litre’lik turbo dizel motorla satılan Rexton, 2,0 litre’lik motora kavuştu.Kardeşine oranla yüzde 14’e varan ekonomi sunduğu iddia edilen aracın tek motor seçeneği 2,0 litre’lik dizel motor 155 beygir güç ve 360 Nm tork üretiyor. Aracın 1000 d/d’deki maksimum torku ise 190 Nm. Böylece en dik ve zorlu kalkışlarda bile araç çok rahat ilerlemeyi başarıyor.Euro 5 uyumlu motor Mercedes’ten alınan ve güncel rakiplerine göre biraz daha ağırkanlı kalan şanzımanla uyumlu çalışıp aracı taşımakta zorlanmamakla beraber güzel ve seri bir kalkış sunuyor. Direksiyondan vites değiştirme seçenekleri ile yazlık ve kışlık modlar da sunan şanzıman yakıt tüketimini çok fazla arttırmamasıyla beğeni kazandı. 4×4 olan test aracımızda üç farklı sürüş modu vardı.İlk modda aracı asfalt yollarda arkadan itişli olarak kullanabiliyoruz. İkinci modda aracı 4×4 olarak kullanabiliyorsunuz. Üçüncü mod ise ağır arazi şartları için dört tekerlekten çekişle birlikte yardımcı sistemleri devreye alıyor. Böylece dik yokuşlar ve inişlerle su geçişleri ve diğer tüm olumsuz arazi şartlarını kontrollü şekilde aşmayı başarıyorsunuz.
DONANIM PARMAK ISIRTIYOR
Rexton’da ESP, ARP, ABS, HSA ve ön ve yan hava yastıklarıyla sağladığı güvenliği vurgulamaya gerek bile duymuyoruz.Aktif ve pasif güvenlik donanımları yeterli olan aracın sürüş esnasında verdiği güven ise çok daha fazla. Yüksek sürüş pozisyonu, aracın 1,90 metre’lik genişliği,18 inçlik geniş tabanlı lastikleri ve trafikte saygı görmesi kendinizi fazlasıyla güçlü ve güvenli hissettiriyor.Ssangyong markası, distribütörü Şahsuvaroğlu’nun büyük Showroom ve reklam yatırımları ile artık daha fazla konuşulan bir marka haline geldi. Rexton boyutları ve arazi yetenekleri ile günümüzdeki birçok bilinen markanın araçları kadar başarılı olmuş durumda. Siz de şehir içinde en heybetli araçlardan birine sahip olmak veya arazide güvenle ilerlemek istiyorsanız 90 bin liradan başlayan fiyatlarla 150 bin liralık yetenekler sunan Rexton 4×2 Manuel, 82.500 TL’den başlayan fiyat etiketine sahipken, 4 tekerlekten çekişli, otomatik şanzımanlı ve LX donanımlı en üst modeli için 102.750 TL isteniyor.