Şıklığın Elektrikle Birleşmiş Hali: Peugeot e-2008
Tasarımıyla göz dolduran Peugeot 2008, elektrikli versiyonuyla da başarısını sürdürmeyi hedefliyor. Peki bu konuda ne kadar başarılı?
PEUGEOT SUV 2008’in etkileyici tasarımı, e-2008’de de korunuyor. Önde, markanın sembolü olan üçlü aslan pençesi ışık imzası full LED farlar, “PEUGEOT imzası Aslan Dişi” gündüz farları, yatay motor kaputu ve Metalure tampon kaplamasıyla güçlü ifade mevcut. Yan tasarıma geçildiğinde aerodinamik detaylarla hafifletilmiş 18 inç jantlar, parlak siyah cam çerçeveleri ve açılır cam sunulması çekiciliğini arttırıyor. Ön çamurlukta yer alan “e” monogramıyla da aracın tamamen elektrikli olması kendini belli ediyor. Arka tasarımda da e-2008 ifadesiyle araç içten yanmalı motorlara sahip versiyonlarından ayrılıyor.
İÇ MEKAN NE KADAR FARKLI?
i-cockpit özellikli iç mekanda kompakt GT paket deri direksiyon, 3D dijital ön gösterge paneli, 10 inç kapasitif dokunmatik multimedya ekranı ve dikkat çekici e-toggle vites tasarımı sürdürülüyor. “Lime Yeşil” dikişler ve detaylarla elektrikli e-2008, çerçevesiz ve elektrokrom dikiz aynasına ek olarak Mistral alcantara koltuk döşemeleriyle de lüks ve konforlu bir atmosfer sunuyor. Ayrıca 8 farklı renkte ambiyans aydınlatması ayarlanabiliyor.
SÜRÜŞ MODLARI VAR
PEUGEOT e-2008, 3 farklı sürüş modunda farklı güçler ve menziller sunabilen seçeneklerde seyahat edilebilmesini sağlıyor. Normal Mod seçiliyken 109 HP güç ve 220 Nm tork sunabilen PEUGEOT e-2008, 130 km/s maksimum hız ve 324 km menzil sağlayabiliyor. Spor Mod seçiliyken 136 HP güç ve 260 Nm tork sunabilen PEUGEOT e-2008, 150 km/s maksimum hıza kadar ulaşabilirken, menzil yaklaşık yüzde 10’luk bir kayba uğrayabiliyor. Eco Mod seçildiğindeyse güç 82 HP’ye, tork da 180 Nm’ye ve maksimum hız da 95 km/s’ye düşüyor ancak menzil Normal Mod’a oranla yüzde 40’a varan artış sağlanıyor. PEUGEOT e-2008’deki 50kWh Lityum İyon Bataryalar için 8 yıl- 160.000 km (%70) batarya garantisi sunuluyor. Ayrıca rejeneratif fren ile menzil kazanımı da gerçekleştirilebiliyor.