Şehrin Haylazı Elektriklendi: Fiat 500e
FIAT’ın yeni ve tamamen elektrikli modeli 500e, zengin donanıma sahip “La Prima by Bocelli” versiyonu test sayfalarımıza konuk oluyor. Peki, ne kadar işlevsel?
İlk kez dünya yollarıyla buluştuğu 1957 yılından bu yana, otomobil dünyasının ikonik modelleri arasında yer alan Fiat 500’ün, yeni ve tamamen elektikli versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu. “La Prima by Bocelli” versiyonu ile FIAT showroomlarındaki yerini alan 500e, çevreci yaklaşımını, benzersiz ve zamansız tasarımı, performansı, sessiz ve titreşimsiz sürüş hissiyle birleştiriyor.
BOYUTLAR BÜYÜDÜ
FIAT 500e, boyutlarıyla da fark yaratıyor. Hibrit motorlu FIAT 500’den 6 cm daha uzun, 6 cm daha geniş ve 3 cm daha yüksek olan 500e’nin iç mekanındaki şık tasarım ise 1957’de satışa sunulan ilk nesline gönderme yapıyor. Aracın ince ve geniş tutulan yatay ön konsolu, genişlik algısını arttırırken normalde vites kolunun bulunduğu orta konsolda ise modüler saklama alanları yer alıyor. Vites kolunun yerini piyano tuş takımları alıyor. Premium dokulu ön konsol, kabin içerisindeki konforu en üst seviyede yansıtırken, çift renkli ve yumuşak dokulu deri direksiyon, şürüş keyfini maksimize ediyor. FIAT monogramlı premium kalitede kumaşla kaplı koltuklar ise hem sürücü hem de yolculara, üst seviyede konfor ile bütünleşen yolcuğu garanti ediyor. Daha fazla omuz ve diz mesafesi sunan iç mekânın tamamen düz zemininde lityum-iyon bataryalar gizleniyor ve ferah bagaj alanına da katkı sağlıyor. U-Connect bilgi-eğlence sistemi, kablosuz Apple CarPlay bağlantısı ve Android Auto desteği ile yolculukları çok daha keyifli bir hale dönüştürüyor. Gelişmiş akıllı telefon desteği sunan sistem, 10,25 inç büyüklüğünde dokunmatik bir ekranla destekleniyor. 500e’nin 10.25 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ile özel “La Prima” logosu yer alıyor.
YÜKSEK MENZİL, ÇOKLU ŞARJ SEÇENEKLERİ
FIAT 500e, 42 kWh kapasiteli lityum iyon bataryalarıyla, WLTP normuna göre ortalama 320 km’ye kadar menzil, sarj süresini minimuma indirmek üzere 85 kW hızlı şarj özelliği sunuyor. Şehir otomobili segmenti kullanıcılarırın günlük işe gidip gelmeleri için gerekli olan ortalama 50 km’lik menzil ise 5 dk’lık hızlı şarj ile dolabiliyor. Yine hızlı şarj özelliğiyle araç 35 dakikada yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. Ayrıca lansmana özel, Mod 3 (Wallbox tipi) kabloya ilave olarak ev tipi prizlere uyumlu Mod 2 şarj kablosunu da sunan yeni Fiat 500e’de 7,4 ve 22 kW’lık Wallbox çözümleri aksesuar ürün gamında satışa sunuluyor. Yeni 500e’nin elektrik motoru 0 km/s’den 100 km/s’ye 9,0 saniyede çıkarken 0 km/s’den 50 km/s’ye 3,1 saniyede ulaşıyor.
GÜVENLİK ÖN PLANDA
FIAT 500e, standart olarak sunduğu Otonom Sürüş Seviye 2 özellikleri ile şehir içi ulaşımda sürücüsüne konfor sağlıyor. Akıllı Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (iACC) ile öndeki aracı takip ederek sabit hızda sürüş sağlarken, acil emniyet freni otomobil, bisiklet veya yayaları algılayarak frenleme yapabiliyor. Şerit Ortalama ve sürüş destek sistemi ise şeritleri aktif olarak takip ederek, aracı şeritleri ortalayacak şekilde konumlandırıyor. FIAT 500e ayrıca Geri Görüş Kamerası, Yorgunluk Asistanı ve Acil Yardım Çağrısı (e-call) gibi fonksiyonları da kullanıcısına sunuyor. FIAT 500e’de yer alan Akıllı Hız Asistanı, Trafik İşareti Algılama sistemiyle birlikte hız sınırı levhalarını tanımlayıp uygulanmasını öneriyor. Şehir İçi Kör Nokta Uyarı Sistemi, aracın kör noktasında bir başka aracı algılaması halinde, aynada beliren sarı ışık ile sürücüsünü uyarıyor. 360° Sensörlerle donatılan Panaromik Park Asistanı ise aracın dört bir yanını kuş bakışı olarak gözlemleyerek manevralarda risk oluşturabilecek bir engel olması halinde sürücüyü uyarıyor.