Dört Tekerlekten Çekiş Severlere: Mercedes Benz E-Serisi 4Matic
75 yılı aşkın bir süredir orta sınıf lüks sedan dünyasında standartları belirleyen E-Serisi ile Mercedes-Benz, bu segmentte tamamen yeni bir sayfa açıyor. Model 4Matic versiyonuyla test konuğumuz.
Markanın en sevilen yüzlerinden olan E serisi yenilendi. Tasarım konusunda artık daha başarılı olan model, Türkiye’ye özel e180 versiyonuyla da dikkat çekiyor.
DAHA ZENGİN DIŞ MEKAN
Yeni E-Serisi, geleneksel üç hacimli sedan gövde orantıları (uzunluk: 4.949 mm, genişlik: 1.880 mm, yükseklik: 1.468 mm) ve 2.961 mm uzunluğundaki aks mesafesi ile bir önceki nesil E-Serisi’ne göre 22 mm daha uzun bir tasarıma sahip. Ayrıca kısa ön aks uzantısı, uzun kaputu oldukça geride konumlandırılan kokpit ve geride konumlandırılan arka kabin tasarımını uyumlu bir şekilde takip eden bagaj uzantısı ile dikkat çekiyor. Otomobilin profilden görünümü, geride konumlandırılan kabin sayesinde uyumlu gövde orantılarını gözler önüne seriyor. Yan cephedeki karakteristik çizgiler otomobilin sportif karakterini vurguluyor. Arka cephede yeni bir kontüre ve özel tasarıma sahip iki parçalı LED arka lambalarda yer alan Mercedes-Benz yıldız motifi günün her anında kendisini gösteriyor.
LÜKS İÇ MEKAN
Ön konsol, iç mekânı benzersiz bir dijital deneyime hazır hale getiriyor. E-Serisi ön yolcu ekranı ile MBUX Superscreen’in geniş cam yüzeyi ön konsol boyunca uzanarak bütüncül bir görünüm sağlıyor. Sürücünün görüş alanında yer alan tamamen dijital gösterge paneli görsel olarak bu yapıdan ayrılıyor. Gösterge panelinin ön bölümü, 64 renkli ambiyans aydınlatması ile aydınlatılıyor. Işık şeridi, ön panelde geniş bir yay çizdikten sonra A sütunlarını aşıp kapılara kadar uzanarak iç mekandaki ferahlık hissini güçlendiriyor. Kapı panellerinin üst kısmındaki havada süzülüyor gibi görünen kumanda ünitesi ekranların cam yüzeylerinin görünümüyle eşleşiyor. Ön konsolla homojen bir tasarıma sahip orta konsol, ön konsolun alt bölümüyle düz bir çizgi halinde birleşiyor. Kapaklı ve bardak tutuculu eşya gözü, ön tarafta üç boyutlu olarak şekillendirilen üniteye entegre edilmiş durumda. Orta konsolun arka kısmında yumuşak yapıda bir kol dayama bölgesi yer alıyor.
SADECE TÜRKİYE’DE
Türkiye pazarında ilk etapta E 180 ve E 220 d 4MATIC olmak üzere biri benzinli ve dizel iki farklı motor seçeneği sunuluyor. Test konuğumuz olan versiyon ise hem dizel hem de dört tekerlekten çekiş sistemini bizlere sunuyor. 2 litre hacmindeki motor 197 Bg güç ve 440 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 Km/s hızlanmasını 7.8 saniyede tamamlarken, bu güçte bir otomobil için başarılı bir tüketim verisine sahip. Modelin ortalama tüketim verisi 7 litre olarak belirlenmiş. Modelde sunulan 4Matic isimli dört tekerlekten çekiş sistemi zorlu zeminlerde ihtiyaçlarınızı karşılıyor. Gerektiğinde gücü farklı lastiklere aktaran model zorlu virajlarda da maksimum tutunma sağlıyor.