TÜM GÖZLER ÜZERİNİZDE: PEUGEOT 408 GT
Peugeot, son dönemde SUV’lar ve sedanlar arasındaki boşluğu doldurmak için tasarladığı 408 GT modeliyle dikkat çekiyor. Otomobil tüm dikkatleri üzerine çekebiliyor mu?
Peugeot 408 GT, markanın yeni tasarım diliyle harmanlanmış keskin ve modern bir görünüme sahip. “Aslan Pençesi” olarak adlandırılan LED farlar ve dikey gündüz farları, araca agresif bir hava katıyor. Önde büyük ızgara ve Peugeot logosunun yeni yerleşimi, sportif ve premium bir duruş sergiliyor. Yan profilde fastback tarzında alçalan tavan çizgisi, aerodinamik bir silüet oluşturuyor. 19 inçlik alaşım jantlar ve arka tarafta sportif difüzör, modelin GT ruhunu tamamlıyor. Tasarım anlamında 408 GT, hem SUV severlere hem de sedan estetiğinden vazgeçemeyenlere hitap ediyor.
TEKNOLOJİ VE MİNİMALİZMİN BULUŞMASI
İç mekanda Peugeot’nun i-Cockpit felsefesi ön planda. Kompakt direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve 10 inçlik multimedya ekranı, hem şık hem de ergonomik bir yerleşim sunuyor. Yüksek kaliteli malzeme kullanımı ve GT versiyonuna özel dikiş detayları, kabinde premium bir his yaratıyor. Sürücü ve yolcular için geniş diz ve baş mesafesi sunulurken, 536 litrelik bagaj hacmi günlük kullanımda oldukça yeterli. Arka koltukların yatırılmasıyla bu alan 1.611 litreye kadar çıkabiliyor, bu da aracın pratik yönünü güçlendiriyor.
VERİMLİ MOTOR
Peugeot 408 GT’nin 1.2 litrelik PureTech motoru, 3 silindirli bir turbo benzinli ünite. Bu motor, 130 beygir gücü ve 230 Nm tork üretiyor. 8 ileri tam otomatik EAT8 şanzımanla kombine edilen motor, şehir içi kullanımda akıcı bir sürüş sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını yaklaşık 10.4 saniyede tamamlarken, maksimum hızı 210 km/s olarak belirtiliyor. Bu değerler, performanstan çok verimliliğe odaklandığını gösteriyor. Ortalama yakıt tüketimi ise WLTP verilerine göre 5.9 litre/100 km, bu da özellikle şehir içi ve uzun yolculuklarda ekonomik bir kullanım sunuyor.
KONFOR VE KEYİFİN DENGESİ
408 GT, özellikle konfor odaklı bir süspansiyon sistemine sahip. Yol bozukluklarını etkili bir şekilde absorbe ediyor ve sessiz kabiniyle huzurlu bir sürüş sağlıyor. Direksiyon sistemi ise hem hafifliğiyle şehir içi manevraları kolaylaştırıyor hem de otoyolda yeterli stabiliteyi sunuyor. Sport moduna geçildiğinde motorun tepkileri daha canlı hale geliyor ve direksiyon hissiyatı biraz daha sertleşiyor. Ancak 1.2 motorun performansı, sportif sürüşler için sınırlı kalabilir. Yine de günlük kullanım için oldukça yeterli.
GÜVENLİK VE TEKNOLOJİ ÖN PLANDA
Peugeot 408 GT, teknoloji konusunda sınıfının iddialı modellerinden biri. Adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, kör nokta uyarı sistemi ve otomatik acil frenleme gibi birçok gelişmiş sürüş destek sistemi sunuluyor. Ayrıca, 180 derecelik geri görüş kamerası ve yarı otomatik park desteği, şehir içi kullanımda büyük kolaylık sağlıyor.
i-Cockpit’te kullanılan kişiselleştirilebilir ekranlar ve kablosuz şarj ünitesi, teknolojik ihtiyaçları karşılamak için ideal. Ayrıca, Apple CarPlay ve Android Auto desteği sayesinde multimedya sistemiyle bağlantı oldukça kolay.