Alpet yüzde 10 büyüme hedefliyor
Türkiye’nin milli petrol markalarından Alpet, güçlenmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın yeni hedefi, 2018 yılında istasyon sayısını 450’ye çıkarmak
Türkiye’nin öncü kuruluşlarından Altınbaş Holding’in Türkiye ve KKTC akaryakıt dağıtımı alanında faaliyet gösteren iştiraki Altınbaş Petrol (Alpet) 2017 değerlendirmelerini ve akaryakıt sektörüyle ilgili 2018 öngörülerini paylaştı. Son 5 yılda dengeli büyüme stratejisiyle bayi sayısını 400’ün üzerine çıkaran şirket, 2018 yılında satış rakamlarında yüzde 10, akaryakıt dışı satışlarda ise yüzde 30 büyüme planlıyor. Hedef 30’dan fazla sektörü olumlu etkileyen akaryakıt sektörünün öncüsü olabilmek.
Ağımızı genişleteceğiz
2017’de Türkiye ekonomisinin büyümesine paralel olarak gelişimini sürdüren Alpet, toplamda 45 yeni bayi ile gücünü artırdı. Bölgesel güç olma vizyonuyla hareket eden milli petrol markası Alpet’in CEO’su Ali Murat Yeşilyurt, “Akaryakıt sektöründe 100’den fazla dağıtım şirketi, yaklaşık 13 bin bayi bulunuyor ve yaklaşık olarak 150 bin kişiye doğrudan istihdam sağlanıyor. Alpet olarak bu geniş ve güçlü ekosistemin içerisinde pazar payımızı artırarak ve istasyon ağımızı genişleterek yolumuza devam edeceğiz” dedi.
Akaryakıt dışında da büyüyor
Yeşilyurt sözlerine şöyle devam etti. “2017 yılında ciromuzda gerçekleşen büyümede, 2017 yılında kurulan ve market cirolarını artırmaya yönelik projeler geliştiren akaryakıt dışı satışlar bölümünün de önemli katkısı oldu. Sektörümüzde artık akaryakıt dışı satışların öneminin çok daha fazla olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. 2018 yılında da özellikle akaryakıt dışı satışlarda yenilikçi ve fark yaratan çalışmalarımızla tüketicilerin tercihi olmak istiyoruz.” Altınbaş Holding’ten aldığı birikim ve güçle istasyon ağını 2018 yılında daha da genişletmeyi hedefleyen yüzde yüz yerli sermayeli Alpet, Türkiye’nin tüm bölgelerine etkin bir biçimde yayılarak bölgesel güç konumuna gelmeyi amaçlıyor. Akaryakıt dağıtım sektöründe satışların yaklaşık yüzde 50’sinin uluslararası yatırımcılar tarafından gerçekleştiğini vurgulayan Ali Murat Yeşilyurt, kendilerine yerli ve milli bir marka olarak daha çok sorumluluk düştüğünü söylüyor.
Büyüme eğilimi 2018’de de sürecek
Akaryakıt dağıtım sektörü yıllardır düzenli büyüme kaydettiğini not eden Yeşilyurt “Sektörümüz ülke ekonomimiz için lokomotif işlevi görüyor ve ekonomimizdeki büyüme eğiliminin 2018’de de süreceğine inanıyorum. Alpet olarak biz de 2018’e dengeli bir büyüme hedefiyle giriyoruz. 2017’de Kuzey Kıbrıs ve Türkiye’deki faaliyetlerimizde 20. yaşımızı doldurduk. Bu tecrübeyle ve özgüvenle daha güçlü adımlar atmayı hedefliyoruz” dedi. 2017’yi 700 bin metreküp satış ile kapatmayı planlayan Alpet’in Türkiye’deki akaryakıt istasyon ağı 400’ü geçti.