Arazi Olmanın En Kolay Yolu
Dacia Duster, öncüsünün eksik yönlerini tamamlıyor. Daha kaliteli ve şık iç mekanıyla öne çıkan otomobil, sessiz sürüşüyle dikkat çekiyor. 4 tekerlekten çekişli versiyonuyla arazide kendi fiyat aralığının en iyi seçenekleri arasında yer alıyor.
Dacia, başarılı oyuncusu Duster’ın ikinci neslini yollara çıkarmaya başladı. Markayı SUV pazarında zirveye çıkaran Duster, ekonomik fiyatı ve sağlam yapısı ile kısa sürede kendini ispat etmeyi başardı. İlk jenerasyonun başarılı tasarımını, daha da ileriye taşıyan marka, daha şık bir iç tasarım ve zengin donanım listesiyle imajını da güçlendirdi. 4 tekerlekten çekişli versiyonuyla konuğumuz olan araç, arazide kendi fiyat aralığının en iyi seçenekleri arasında yer alıyor.
7 İNÇLİK MULTİMEDYA EKRANI
Yenilenen yüzü ile Duster çok daha şık ve albenili hale getirilmiş. Yeni ön görünüm kadar kare farlara sahip arka tasarım ve yeni renk seçenekleriyle önceki nesliyle başarılı özelliklerini sürdürüyor. LED gündüz farlarıyla desteklenen görünüm, iç mekanda da kendini hemen belli ediyor.
Şalter şeklinde tasarlanan kumanda birimleri, yuvarlak ayar tuşlarına sahip elektronik klima ve kör nokta uyarı sistemi gibi gelişmiş özellikler, markanın çıtasını da yükseltiyor. Rahat koltuklar ve net göstergeler, sürüş konforunu artırırken sunulan ferah yaşam alanı ve geniş bagaj da aracın artı özellikleri arasında yer alıyor. Artırılan izolasyon sayesinde kabin çok daha sessiz hale gelmiş. Geri görüş kamerasına da ev sahipliği yapan 7 inçlik multimedya ekranı, beklentileri karşılıyor.
110 BEYGİRLİK 4 ÇEKER
Yeni Duster 4X4’te, markanın kendini kanıtlamış dizel motoruna görev veriliyor. 1.5 litrelik dCi ünite, 110 beygir güç ve 260 nm tork üretiyor. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen 4X4 versiyon, iki çekerli Duster’lardan yaklaşık 80 kilogram daha ağır. Buna rağmen araç, 0-100 km/s ivmelenmesini 12.4 saniyede tamamlayabiliyor. Saatte 169 kilometre olarak açıklanan maksimum sürati rahatlıkla aşan otomobil, yeterli esnekliği de sunuyor.
Dizel motor, asıl hünerini tüketimde sergiliyor. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 4.7 litre. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan ortalamaysa 6 litre oldu. Şanzımanın ilk vitesi arazi kullanımı için kısa tutulmuş. Bu sayede arazi şanzımanına gerek kalmıyor. Konforlu yapısıyla öne çıkan araç, sportif kullanıma da cevap verebiliyor. Sert virajlarda yatma eğiliminde olan yüksek karoser, buna rağmen oldukça başarılı tutunma kararlılığına sahip.Aracın frenleri de yeterince güçlü.
Prestige donanımında ESC, stop&start, 6 hava yastığı, hız ayar ve sınırlayıcı, yol bilgisayarı, 16 inçlik alaşım jantlar, park sensörü, yükseklik ve derinlik ayarlı deri direksiyon, ön yolcu koltuğu altında saklama gözü gibi uzun bir liste yer alıyor.