Arazinin devi yenilendi
Land Rover’ın arazideki devi Discovery, yeni nesliyle önceki jenerasyondan çok daha şehirli bir araç haline getirilmiş. Arazideki performansını koruyan araç, güçlü dizel motoruyla da iddialı
Otomotiv dünyasının asfalttan çok zorlu araziyi seven markalarından Land Rover, yeni nesil Discovery modeliyle otoyollara da göz kırpıyor. Şık tasarımı ve zengin donanımıyla araç, arazi sürüşlerini sevmeyenleri bile kendine çekebilecek özelliklere sahip. Bu hafta konuğumuz olan Discovery, güçlü dizel motoru ve zengin donanımıyla aranan her şeyi bünyesinde bulunduruyor.
Araziye hiç de uzak değil
4.97 metrelik uzunluğu, 2 metrenin üzerindeki genişliği ve 1.89 metrelik yüksekliğiyle trafikte görülebilecek en iri modellerden olan yeni Discovery, 2.92 metrelik aks mesafesiyle de dikkat çekiyor. 2.2 tona yakın ağırlığa sahip otomobil, bunu ilk bakışta bile hissettiriyor. Heybetli karoser, birçok rakibinden farklı olarak arazide de çok iddialı. 900 milimetre derinliğindeki sudan geçebilen araç, 29 derecelik yaklaşma, 27 derecelik uzaklaşma ve 22.2 derecelik tepe açısına sahip. Üstelik havalı süspansiyon tercih edenler için bu oranlar sırasıyla 34, 30 ve 27.5 dereceyle çok daha iddialı hale geliyor. Yanlara doğru çekilmiş farlar, dev ön ızgara ve sportif tampon, araca gereken prestiji sağlamaya yetiyor.
İster 5 ister 7 kişilik
Arka tasarım ise asimetrik tarzıyla dikkat çekiyor. Büyük bagaj kapağı, geniş cam ve şık farlar çekici tasarımı tamamlıyor. Profilde ise çamurluk üzerindeki hava girişi ve öne eğik C sütunu araca karakteristik bir görünüm kazandırmış. Aracın iç mekanı ise tek kelimeyle kaliteli. Dikişli deri döşeme, ahşap dekor ve piyano siyahı kaplamaların birlikteliği oldukça şık. Açık renkli deri döşemeyle birlikte iç mekanda birkaç farklı tonda renk ortaya çıkmış. Bu sebeple oldukça hareketli görünen iç mekanda çok ferah bir yaşam alanı oluşturulmuş. 7 kişilik versiyonu da bulunan aracın ikinci sırası ve bagajı da oldukça geniş tutulmuş.
240 beygirlik dizel
Araçta kullanılan 2 litrelik Sd4 Ingenium dizel motor, 240 beygir güç ve 500 nm tork üretiyor. 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen araç, gücünü 4 tekerleğe birden aktarıyor. 2184 kilogramlık otomobile etkili bir performans sağlayan motor, övgüyü hak ediyor. 0’dan 100 km/s sürate 8.3 saniyede ulaşan aracın nefesi saatte 207 kilometre hıza kadar kesilmiyor. Ara hızlanmalarda da yeterli esnekliği sunabilen ünite, fabrika verilerine göre 6.4 litrelik ortalama tüketime sahip. Bu değer ulaşmak kolay olmasa da, bizim elde ettiğimiz 8.2 litrelik değer de bu boyut ve ağırlıktaki bir otomobil için oldukça iyi sayılır. Yüksek yapısı ve ağırlığı sebebiyle Discovery, otoyoldaki en dinamik SUV olmasa da, yeterli tutunma özellikleri sergiliyor. Başarılı frenleri ve iyi izolasyon sayesinde konfor seviyesi de bozulmuyor.