Arazinin pusulasına sıfır emisyon desteği
Jeep Compass yeni yüzüyle Ağustos 2020’de satışa sunulmasının ardından hibrit motor seçeneğine de kavuştu. 4xe versiyonuyla plug-in hybrid dünyasına giriş yapan model, 1.3 litrelik benzinli motorla dikkat çekiyor. Çevre konusunda da duyarlı olan model yaklaşık 50 kilometre sıfır emisyon salınımı yapıyor.
Yenilenen gövdesiyle 2020 Ağustos döneminde satışa sunulan Jeep Compass, en büyük değişikliği motor ve donanım seçeneklerinde yaptı. 1.3 litrelik turbo benzinli ve 1.6 litrelik seçenekleriyle dikkat çeken modele bir de hibrit destekli elektrikli motor görev yapıyor. 4xe versiyonuyla plug-in hybrid dünyasına giriş yapan model, kimliğini çevreci bir karakterle buluşturuyor. Jeep’in bu çevreci teknolojiyi aynı zamanda arazi yeteneği için de kullanıyor olması ise markanın teknolojiye ayak uydururken geleneklerine de bağlı kaldığının bir göstergesi. Compass 4xe, elektrik motorun anlık tepkime süresini, dört tekerden çekiş gücüne hızla yansıtıp zorlu arazi koşullarında kullanıcısına üstün 4xe SUV deneyimi sağlıyor. Araç, ‘S’ ve ‘Trailhawk’ olmak üzere iki donanım seviyesi ile satışa sunuluyor. Jeep Compass 4xe; önde 180 HP’lik içten yanmalı motor, arkada 60 HP’lik elektrikli motorun da desteğine sahip. Toplam güç 240 HP’lik güce ulaşıyor. Compass 4xe, kapsamlı teknoloji ve güvenlik özellikleri, e-save modu, e-costing sürüş fonksiyonuyla da öne çıkıyor.
İÇ MEKAN TEKNOLOJİ ODAKLI
Otomobilin orta konsolundaki 8,4 inçlik HD özellikli dokunmatik ekrana sahip dördüncü nesil UconnectTM multimedya sistemi günümüzün teknoloji beklentisine cevap vermekte zorlanmıyor. Sistem ayrıca “Hibrit elektrik sayfaları” menüsü üzerinden plug-in hibrit teknolojisine dair bazı bilgiler ve seçenekler de sunuyor. Multimedya sisteminin hemen altında geleneksel bir kullanım sunan klima kumandaları ve bunun hemen altında da Jeep Selec-Terrain çekiş kontrol sisteminin kumandası ve plug-in hibrit teknolojisine dair üç küçük buton bulunuyor.
ORTALAMA TÜKETİMİ 2.1 LİTRE
1.3 litre motorlu 180 HP’lik altı ileri otomatik şanzımanlı Compass 4xe; arkada konumlanan 60 HP’lik elektrik motorla toplam 240 HP’lik güce ulaşıyor. Compass 4xe, arka aksta yer alan 60 HP’lik elektromotorla eşleştirilen ve 11.4 kWh batarya sayesinde tamamen elektrikli sürüş olanağı da sunabiliyor. 400 Volt lityum-iyon kobalt-nikel manganez/grafit batarya, dış etkenlerden korunacak şekilde ikinci koltuk sırasının altında konumlandırılıyor. Özel koruyucu bir muhafaza içine yerleştirilen batarya en iyi performans için ısıtma ve soğutma devresiyle destekleniyor. Yeni Jeep Compass 4xe, tamamen elektrikli sürüş modundaki 50 km’lik sürüş menziliyle de günlük şehir içi kullanım için ideal bir yapı sunuyor. Üstün yakıt verimliliği sunan Compass 4xe, hibrit modda ise yaklaşık 2,1 lt/100 km tüketimi sağlarken 50 gr/km’den az CO2 salınımıyla da çevreye duyarlılığını gösteriyor.
50 KİLOMETRE BOYUNCA SIFIR EMİSYON
4xe teknolojisinde arka aksın çekiş gücü bir şaft ile değil, elektromotorla sağlanıyor. Bu da iki aksa sağlanan torkun ayrılmasına ve etkin bir şekilde bağımsız olarak kontrol edilmesine olanak tanıyor. Arazi şartlarındaki dört çeker kullanımında yapay bir tepki hissedilmemesi sistemin çok doğru bir çalışma sistematiğine sahip olduğunu gösteriyor. Jeep Compass 4xe’nin plug-in hibrit teknolojisi üç farklı mod sunuyor. Vites kolunun hemen önündeki üç küçük düğmeden “Hibrit”, “Elektrik” veya “E-Save” modları etkinleştirilebiliyor. Hibrit modu araç çalıştığında otomatik olarak etkinleşiyor ve mümkün olan en yüksek verimliliğe odaklanıyor. Bu modda içten yanmalı motor ile arkadaki elektrikli motor birlikte çalışıyor. Elektrik modunda ise içten yanmalı motor kapanıyor ve Compass 4xe, 50 km boyunca kadar sıfır emisyonlu ve arkadan itişli bir otomobile dönüşüyor.