Artık O ‘da Hibrit!
Fiat’ın başarılı modellerinden olan Egea, kısa bir süre önce makyajlanmıştı. Makyaj ile birlikte artık model hibrit seçeneği ile karşımızda.
Egea, uzun süredir markanın lokomotif modellerindendi. İddiasını devam ettirebilmek için tazelendi. Tasarımda ufakda olsa değişimler görülüyor. Ön yüzde yaşanan far değişimi ve tampona yapılan ufak dokunuşlar ile model iddialı görünmeyi başarıyor. Otomobilin yan bölümünde hibrit olduğunu belirten ibareye rastlıyoruz. Bu logo modele şıklık katmış. Otomobilin hibrit olduğunu daha da fazla belirten detayların bu modelde arttırılması gerektiğini düşünüyoruz.
ŞIK KOKPİT
Kokpitte büyük ekran ve dijital gösterge paneli dikkatlerden kaçmıyor. Burada da dışarıda olduğu gibi hibrit ayrıntılar oldukça az tutulmuş. Direksiyon ele çok iyi oturuyor ve üzerindeki kumandalara alıştığınızda oldukça pratik bir yapıya kavuşuyorsunuz. Orta konsoldaki ekran üzerinden hibrit modun takibini yapabiliyorsunuz. Koltuklar sizi iyi sarıyor ve uzun yolculuklarda geç yorulmanıza yardımcı oluyor.
EKONOMİ PROFESÖRÜ
Benzinli araçlarda özellikle yakıt tüketimiyle kullanıcıları korkutabiliyor. Ancak, burada Fiat mühendisliğini fazlasıyla konuşturarak hibrit seçenek ile hem çevreci hemde ekonomik olmayı başarıyor. Yeni 1.5 litrelik T4 motor 130 Bg gücünde. Bu güçlü yapısını size her koşulda hatırlatıyor. Alt devirlerde sunduğu 240 nm tork değeri de size fazlasıyla destek. 7 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen motor performans konusunda başarılı. Şanzıman geçişleri ise hissedilmiyor. Modelin 0-100 km/s hızlanması 8.6 saniye. Tüketim ise 5.1 litre olarak belirlenmiş. Burada dizel seçenek kaç yakıyor diyebilirsiniz. Arada sadece 0.9 litrelik bir fark ile dizel daha başarılı. Buna değer mi? Karar sizin.
KONFOR ODAKLI SÜRÜŞ
Hibrit seçenekte en büyük rahatlık özellikle pilleriniz yeteri kadar dolu ise sessiz bir şekilde otoparktan çıkabiliyor oluşunuz. Bunun yanında yalıtım bir miktar daha iyileştirilmiş. Yol tutuş konusunda çok iddiası olmayan model rafine bir sürüş sağlıyor.