BEKLENTİLERİ KARŞILŞIYOR
Japon üretici Mitsubishi’nin yeni sedan modeli olan Attrage, donanım seçeneği, dizelleri aratmayan benzinli motoru ve yeni tasarım anlayışıyla tüm dikkatleri üzerine çekiyor. Otomatik CVT şanzıman konforunu da sunabilen model, standartların üzerinde yer alıyor
Mitsubishi, gelişen teknolojisi ve ataklarıyla B segmenti sedan pazarında Attrage ile bende varım diyor. Kompakt sedan pazarına Attrage ile odaklanan marka dizelleri aratmayan yakıt ekonomisi ve düşük hacmiyle MTV’ye çalım atıyor. Tamamen baştan geçirilen markanın yeni tasarım anlayışı Attrage ile sunuluyor. Bu ayki test konuklarımız arasında yerini alan Attrage, tasarım açısından baktığımızda ön kısımdaki krom kaplamalar dikkatimizi çekiyor. Markanın genlerine uygun çekik farları ve krom kaplı havalandırma girişleri aracın ön yüzüne şık bir görünüm katıyor. Çekik farların hemen altında konumlandırılan sis farlarının bir yarım ada gibi saran krom kaplama yer alıyor. Aracın yan tarafında baktığımızda, ön kısımdan arka tarafa doğru ilerleyen keskin çizgiler, Attrage’nin sportif yönünü destekliyor. Arka tarafta dikkatlerimizi çeken ilk unsur iri tavan spoyleri olmuş. Krom kaplamalar burada da karşımıza çıkıyor ve ön far bloklarında olduğu çekik stoplar burada da karşımıza çıkıyor. Tamamen şehir içi kullanım için uygun olan model, test konuğumuzda olduğu gibi canlı renklerle sunuluyor. Attrage’nin boyutlarına bakacak olursa uzunluğu 4.24 metre, genişliği 1.67 metre iken yerden yüksekliği de 1.51 metre olarak hesaplanmış. 450 litrelik bagaj kapasitesini iyi gizleyebilen model beklentileri karşılıyor.
Anahtarsız çalıştırma
İç mekana girdiğimizde bir önceki test konuğumuz olan Mitsubishi Space Star’dan izler görüyoruz. Geniş bir iç hacme sahip olan Attrage, ergonomik bir hava sunabiliyor. İlk mekanda dikkatlerimizi çeken bir başka özellik ise anahtarsız çalıştırma butonu. Standart olarak direksiyon simidinin sağ kısmında yer alan bu buton Attrage’de sol kısımda yer alıyor. Deri direksiyon simidi üzerinde hiçbir kısa yol tuşu bulunmuyor. Bu sadelik benim en çok sevdiğim özelliklerden. Ön konsol ve torpido çift renk olarak sunulmuş. Arkada seyahat eden yolcular için baş ve diz mesafesi yeterli seviyede alan sunmuş. Araç içinde bolca saklama gözü de yer alıyor.
1.2 litrelik CVT
Motor kaputunun altında yer alan 1.2 litrelik benzinli ünite oldukça sessiz çalıyor. Ufak hacimli benzinli motor asıl hünerini yakıt tüketimi konusunda sergiliyor. 6000d/d’dan itibaren 80 beygir güç üreten model 4000d/d’da 106 Nm’lik tork sunuyor. CVT şanzımanla kombine edilen araç 0’dan 100 kilometre hıza 13.3 saniyede ulaşıyor. Attrage maksimum 174 kilometre hız yapıyor. Attrage yakıt tüketimi konusunda da dizelleri aratmıyor. 100 kilometrede ortalama 4.9 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiren araç, bizim testimiz boyunca 5.6 litre tüketim gerçekleştirdi. Tabi bu tüketimde aracın 930 kilogramlık ağırlığı en büyük etkenlerden biri. Mitsubishi Attrage 1.2 AT, düşük vergisi ve bakım masraflarıyla aslında tam bir ekonomik aile aracı. Motor sesi alt devirlerde hiç yok denecek kadar az ve yüksek hızlarda rüzgar sesi biraz rahatsızlık verebilir. Yol tutuş konusunda da sınıfının ortalamalarında olan araç, sert virajlarda önden kayma eğilimi gösteriyor. Attrage’nin süspansiyonları orta sertlikte ve bozuk yollarda beklentileri karşılıyor.