BİR BAŞARI HİKAYESİ: ZEKİ BALI
Hiçbir başarı hayal kurmadan gerçekleşmiyor. Hedefleyerek, azimle hayallerinin peşinden koşmak! Türkiye’de bunun en iyi örneklerinden otomotiv sektörünün başarılı işadamlarından Zeki Balı, kapılarını Otomobilden Dergisi’ne araladı.
Henüz 1 yıllık yetkili servis olmasına rağmen, Borusan Otomotiv 2016 yılı Türkiye Geneli Müşteri Memnuniyeti anketlerinde “Müşteri Memnuniyeti En Yüksek BMW Yetkili Servisi” olarak Türkiye Birincisi olan Etkili Servis Ataşehir’in Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Balı, adeta tırnakları ile kazıyarak alanında zirveye yerleşen yöneticiler kategorisindeki yerini aldı.
YARDIMCI TEKNİSYEN OLARAK İŞ HAYATINA BAŞLADIĞI BORUSAN OTOMOTİV’İN YETKİLİ SERVİSİ OLDU
İş hayatına, 1988 yılında Borusan Oto Avcılar’da yardımcı teknisyen olarak henüz 17 yaşındayken başlayan Zeki Balı BMW tutkusunun da o yıllarda başladığını söyledi. O sıralar “benim de yüksek standartlarda ve modern bir yetkili servisim olmalı” diyerek hedefini koyan Balı, bu yolda, tutkusu olan BMW’yi daha iyi anlayabilmek için, sabırlı bir eğitim süreci sonrası Almancayı da öğrenmeyi başardı. 22 yaşına geldiğinde birikimleri ile sahip olduğu BMW’sini satarak, ilk servisini 1994 yılında hizmete açan ve 24 sene boyunca hiç vazgeçmeden kurduğu Borusan Otomotiv BMW Yetkili Servisi olma hayali ile azimle çalışan genç girişimci, 2015 yılına gelindiğinde, Etkili Servis Ataşehir ile hayalini gerçekleştirdi.
HER ZAMAN ÜZERİNE 1 KOYABİLMELİYİZ
Başarılı işadamı, “başarının sırrı nedir” sorumuzu şöyle yanıtlıyor;
“Her şeyden önce hayal etmek ve ısrarla hayalimizin gerçekleşmesi için gerekli tüm koşulları sağlamak üzere çok çalışmalıyız. Her deneme başarılı olmasa da, vazgeçmeyerek ve üstüne 1 daha koyarak yola devam etmeliyiz. Kendimizi sürekli yenilememiz, güncellememiz gerekiyor. Seyahat ederek, yerinde görmek de çok önemli. İş hayatımda 40 ülke, 100’den fazla şehre seyahat etme fırsatı buldum.”
SEYAHAT ETMEK VİZYONUN GELİŞMESİNİ SAĞLAR, ÖZGÜRLEŞTİRİR
Yoğun çalışma temposuyla geçirdiği dolu dolu 27 yılının meyvesi olarak 2015 yılında Etkili Servis Ataşehir’i Borusan Otomotiv BMW Yetkili Servisi olarak hayata geçirmeyi başaran Zeki Balı “İnsan ne kadar çok seyahat ederse, araştırırsa vizyonu da o kadar gelişir. Genellikle yaşadığımız çevrenin karakterine bürünerek yaşıyoruz. Farklı kültürleri incelemek, yaptığımız iş ile ilgili farklı deneyimler kazanmak, hem vizyonumuza hem de yaptığımız işe yansır. Herkes sevdiği işi yapmalı. Ben BMW tutkunuyum” diyerek mesleğe odaklanmanın önemini de vurguluyor.
İNANILMAZ KOLEKSİYON
İşadamının, BMW’nin model otomobillerinden oluşan koleksiyonu ofisini boydan boya süslüyor. BMW’nin bugüne kadar üretilmiş tüm model otomobillerinin yer aldığı koleksiyon, BMW tutkunlarının büyük ilgisini çekiyor. Zeki Balı, model otomobil koleksiyonunun ve Marmaris Yelken Kulübü’ndeki aktivitelerinin en çok keyif aldığı hobileri olduğunu belirtiyor.
MUTLU PERSONEL: MUTLU MÜŞTERİ
Müşteri beklentisinin, kendisini sıcak karşılayan, gülümseyen, doğru ve zamanında bilgilendirme yapan, etkin iletişim kuran, güven veren, karşıladığı gibi uğurlayan ve çözüm üreten bir şirket temsilcisi görmek olduğunu söyleyen Zeki Balı, “Tüm bunların olabilmesi için her zaman önceliğimiz personelimizin mutluluğudur. Personelimizin rahat ve konforlu bir çalışma ortamında, uyum içerisinde çalışması ve işi için gerekli tüm eğitimleri tamamlamasını sağlamak prensibimizdir. Çalışan mutlu ve yüksek motivasyona sahip olursa, bu müşteriye de yansır ve başarı olarak size geri döner.” mesajını verdi.