BU 4 DAHA HAVALI
Yeni nesliyle ilk olarak DS3 ile başlayan DS furyası DS4 ile devam ediyor. Citroen C4 üzerinden yollara çıkan model, coupe görünümlü tasarımıyla markanın en dikkat çeken modellerinden biri olarak ön plana çıkıyor.
Otomotiv üreticileri, artan rekabet ve standartlaşan sektörde farklı olabilmek adına yeni yollar arıyor. Birçok marka yeni tasarımlarında yalınlaşırken farklı kalmak için uğraş verenler de var. Bu markalardan biri olan Citroen, tüm modelleriyle sınıflarının radikal tasarımlı üyeleri arasına girmeyi başarıyor. Markanın efsane modellerinden olan DS’i seri haline getiren marka, bununla da yetinmeyip Peugeot Citroen Grubu (PSA) içerisinde DS’i Premium bir marka haline getirdi. Yenilenen tasarımıyla yollarda boy göstermeye başlayan DS4, farklı tasarımıyla olduğu kadar sürüş konforu ve cimri motoruyla da dikkat çekiyor. Yuvarlak hatlı arka tasarım da çok şık. Aracın en özgün görünen kısmı ise arka tarafı. Şık spoiler ve difüzörün yanında sportif tampon yapısı ve stop grubu harika görünüyorlar. Ön tasarım C4’ten çok fazla iz taşıyor.
Havalı iç hacim
İç mekânda kalite üst düzeyde. Büyük çaplı direksiyon simidi, aracın konforlu yapısını haykırıyor. Biraz hissiz olsa da son derece rahat kullanılan direksiyon sistemi, yumuşak süspansiyon sistemiyle uyum içerisinde. Bu sayede araç, tüm rakiplerinden çok daha konforlu bir yolculuk vadediyor. Süspansiyon sistemi, bozuk zeminde bile eski tabirle yaylanarak ilerlemeyi sağlıyor. Ergonomi ve işçilik olarak da başarılı olan iç mekânda yeterli genişliğe sahip. Kaliteli malzemelerle donatılmış iç mekandaki eğlenceli özelliklerden bazıları benzersiz. Sesleri değiştirilebilir sinyal uyarıları, renkleri kişiselleştirilebilen gösterge tablosu ve başarılı multimedia özellikleriyle etkileyici navigasyon ekranı bizim beğenimizi kazandı. Bol düğmeli direksiyonun yapısı biraz alışkanlık gerektiriyor fakat kullanımını öğrendikten sonra çok büyük kolaylık sağlıyor. Elektrikli koltukların ısıtma ve masaj kabiliyeti büyük bir konfor öğesi. Arka camların açılmaması tasarıma kurban gitmiş. Aracın bagaj hacmi ise 359 litre.
Tam otomatik dizel
DS4, sadece 1.6 litrelik dizel motorla sunuluyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen motor, 120 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. 1315 kilogramlık otomobili hareket ettirmede zorlanmayan motor, aracı 0’dan 100 km/s sürate 11.4 saniyede ulaştırıyor. Son hızı saatte 190 kilometre olarak belirlenen araç, yeterince atak hissettiriyor. Yumuşak yapısı süspansiyon sistemi, sert virajlarda aracın bir miktar yatmasını engelleyemese de, aracın yol tutuş limitleri yeterince yüksek. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 litre yakıt tüketen araç, 60 litrelik deposuyla teorik olarak 1500 kilometrenin üzerinde menzile sahip. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan rakam ise 5.3 litre oldu. Sessiz bir iç mekana sahip DS4’ün içerisindeki huzur yüksek hızlara çıkıldığında gelmeye başlayan rüzgar sesi ile bozuluyor. Kaliteli koltukların konforlu yolculuklar vaat ettiği Fransız, yorulduğunuz zamanlarda öndeki iki şanslı yolcuya masaj da yapıyor.