DAHA FAZLA GÜÇ DAHA FAZLA GÜVENLİK
Aston Martin Rapide S, artırılan performansıyla birlikte daha fazla lüks ve daha fazla güç için tasarlandı
Aston Martin’in yeni lüks GT’si, performans ve lüksü bir arada yaşatmak için yeniden tasarlandı. Daha geniş ve tek parça ızgarası ileetkileyici ve heybetli bir yeni yüze sahip olan Aston Martin Rapide S, dört kapılı lüks spor otomobil unvanını kanıtlamak için geliyor. Yenilenen dış tasarımı, artırılan performansıyla Rapide S’in lüksünü yaşamak, Aston Martin Türkiye distribütörü D&D Motorlu Araçlar ile mümkün. Kaputunun altında yeni nesil AM 11 6,0 Litre V12 motor bulunan Rapide S, bir önceki nesil motora kıyasla %12’lik artışla, 6,750 devirde 558 beygir güç üretiyor. Motorun torku ise 5000 devirde 620 Nm’ye yükseltildi. Daha düşük devirlerde; rölanti ve 4,000 devir arasında 40 Nm, 2,500 devirde 50 Nm artış sağlandı. Artan güç ve tork sonucunda dört kapılı bir spor otomobile yakışan daha yumuşak bir performans elde edildi. Artırılan performansla birlikte yeni Rapide S, 0-100 km’ye hızlanmasını sadece 4,9 saniyede tamamlarken, 305 km maksimum hıza ulaşıyor. Yüksek güç ve torkta meydana gelen ciddi artışlara rağmen, CO2 emisyonları 355 g/km’den %7 düşüşle 332 g/km’ye düşerken yakıt ekonomisi resmi AB birleşik döngüsünde 19,9 mpg’de kalmıştır.
Daha fazla yol tutuş
Rapide S’in, aerodinamik ve görsel yeniliklerle birlikte sportif yapısı da güçlendirildi. Başarılı tasarımı ile yeni Rapide S, çok daha keskin bir sürüş sunarken sürücü tepkilerine çok daha hızlı yanıt veriyor. Rapide modeline göre 19 mm alçaltılan motor pozisyonu sayesinde ağırlık merkezi yere daha yakın hale getirilen Rapide S, yüksek hızlarda yere daha sağlam tutunuyor. Aston Martin mühendisleri tarafından, Dinamik Denge Kontrolünde de (DSC) yapılan iyileştirmelerle olumsuz yol koşullarında daha güvenli bir sürüş sunuyor. Aston Martin’in yüksek teknoloji ürünü Adaptif Sönümleme Sisteminin (ADS) en son Gen4 yinelemesiyle birlikte; “Normal”, “Spor” ve “Yol”gibi 3 farklı sürüş modu sunuyor. Bu değişiklikler aynı zamanda, ön uç yatışında somut bir iyileşme sağlayarak virajlarda daha dengeli ve stabil bir sürüş sağlıyor. Normal modda lüks bir GT’yken, Spor ve Yol modlarında daha zorlayıcı ve spor yapısına bürünüyor. Geliştirilen izolasyon yapısıyla birlikte eşsiz bir yalıtım sağlanırken, geliştirilen ses sistemi de eşsiz bir müzik deneyimi yaşatıyor. Arka koltuklar istenildiğinde yatırılarak geniş yükleme alanı sunarken, opsiyonel olarak sunulan geri görüş kamerası, kablosuz kulaklıklı çift ekranlı arka koltuk eğlence sistemi, uzaktan kontrollü ve altı diskli DVD değiştiricilerle dört kapılı lüks otomobil algısını güçlendiriyor.