DAHA FAZLA i20 ARAYANLARA
İzmit’te üretilen i20, yenilenen tasarımıyla daha iddialı hale geldi. Aracın crossover versiyonu olan Active ise, gösterişli tasarımı ve küçük hacimli güçlü motoruyla öne çıkıyor
Güney Koreli otomotiv üreticisi Hyundai, Türkiye’de ürettiği i20 ailesini küçük bir makyaj operasyonundan geçirdi. Yeni arka far grubu ve bir dizi iyileştirmelerle daha iddialı hale getirilen i20, bu ay Active versiyonuyla konuğumuz oldu. Standart modelden daha şık ve heybetli görünen Active, küçük hacimli benzinli motoruyla dizelleri aratmayan tüketim değerlerine imza atıyor.
İÇ MEKAN KALİTELİ
Markanın B sınıfındaki temsilcisi i20’nin, crossover versiyonu diyebileceğimiz Active, standart i20’den 30 milimetre uzun. i20 Active, aynı zamanda 26 milimetre geniş ve 55 milimetre de yüksek. Yeni ön ve arka tamponu, plastik kaplamalı bodykit ve metal görünümlü alt koruyucular araca havalı bir görünüm kazandırmış. Yeni tip arka farlar da dikkat çekici. Ayrıca 17 inçlik alaşım jantlar da sportif tasarımı destekliyor. Aracın iç mekanı, standart modelle aynı. Başarılı malzeme ve işçilik kalitesiyle parlayan kokpitte ergonomi de iyi seviyede. Şık kontrol üniteleri, dairesel klima kumandaları ve rahat okunan göstergeler, kalite hissini artırıyor. multimedya sistemi, başarılı bir dokunmatik ekrana sahip. Renkli ekranın kalitesi yüksek. Buradan navigasyon sisteminden araç bilgilerine kadar pek çok bilgiye ulaşmak mümkün. İç mekanda küçük eşyalar için de bolca alan oluşturulmuş. Hem ön hem arkada sınıfının en iyilerinden olan yaşam alanı, 301 litrelik bagajla uzun yolculuklar için de fazlasıyla yeterli.
ORTALAMA TÜKETİM 5.2 LİTRE
Yeni i20 Active, bize 1.0 litrelik turbo beslemeli benzinli motor seçeneğiyle konuk oldu. 3 silindirli ünite, gücünü 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DCT ile ön tekerleklere iletiyor. 120 beygir güç ve 172 nm tork üreten motor, atak bir yapıda. 0’dan 100 km/s sürate 10.4 saniyede ulaşabilen araç, saatte 190 kilometre hıza akıcı şekilde ivmeleniyor. Buna bir de DCT’nin hızlı ve sarsıntısız geçişleri eklenince, sürüş oldukça keyifli bir hale geliyor. Yol tutuş bakımından da beklentileri karşılayan otomobil, aracı kısa sürede durdurabilen iyi bir fren sistemiyle donatılmış. Performans olarak beklentileri karşılayan motor, yakıt tüketiminde yeterince etkileyici. Fabrika verilerine göre 5.2 litrelik ortalama tüketim, dizelleri aratmayacak kadar iddialı. 50 litrelik depoyla menzil yaklaşık 960 kilometre. Bizim kullanımımızda ulaştığımız 6.4 litrelik ortalama da aracın tüketim potansiyelini gözler önüne seriyor.