Daha modern
Ford Focus, ailesi yenilenirken daha modern bir yapıya kovuşturulup satışa sunuldu. Yeni nesil Focus, daha sert bir görünüme sahip. 1.0 lt ve 1.6 lt arasında benzinli motora sahip olan Fıocus’un 1.6 şt’lik versiyonun bu sayımıza test ettik.
Ford Focus’un yeni nesli 2014’ün son çeyreğinde Türkiye pazarına sunuldu. Yeni Focus, markanın yeni tasarım anlayışıyla karşımıza çıktı. Öncüsüne göre artan teknolojik özellikleriyle dikkat çeken Yeni Focus, sedan, hatchback ve station wagon gövde seçeneklerine sahip. 1.0 litreden 1.6 litreye uzanan, benzinli ve dizel motor opsiyonları sunuyor. Yeniliğin ardından çok daha modern ve dinamik bir yüze kavuşan araç, keskin far bloğu ve köşeli sis farlarının entegre edildiği yeni tamponla kendisini hemen fark ettiriyor. 4360 mm uzunluk, aynalar dahil 2010 mm. genişlik ve 1469 mm. yükseklik değerlerine sahip boyutu ve 2648 mm dingil mesafesiyle dikkat çeken Focus HB, önde ve arkada sınıfı için yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor. Dış tasarımdaki kadar dinamik çizgilere sahip kabin ve ön panel tasarımı da Ford’un yenilikçi yüzünü gözler önüne seriyor. Sportif koltuklar vücudu sararken, ergonomi açısından dikkatimi çeken önemli bir soruna rastlayamadım ancak özellikle cam fitillerinde küçük işçilik hatalarına rastladığımı da belirtmeliyim.
Yeni Focus, 2011’de tanıtılan üçüncü nesil Focus ile sınıfında ilk defa sunulan güvenlik ve konfor teknolojilerini dahada geliştiriyor. Focus’ta sunulan otomatik park sistemi, paralel park yapmanın yanı sıra, dikey park etme sistemi ve paralel parktan çıkmayı sağlayan paralel park çıkış yardımı özellikleri ile çok daha fonksiyonel. Yine halihazırda sunulan Ford SYNC araç içi iletişim sisteminin 2. jenerasyonu SYNC 2.8 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik renkli ekran ile müzik sistemi, navigasyon, iklim kontrolleri ve uyumlu cep telefonlarına daha kolay erişim sağlayan ileri düzey bir sesle kontrol sistemini içeriyor.
Yeni Focus’un geliştirilen Elektronik Denge Programına (ESP) entegre Gelişmiş Proaktif Denge (ETS) teknolojisi endüstri ilki bir özellik. Sistem, aracın hız, direksiyon konumu ve direksiyonun hangi hızlarda döndürüldüğünden yola çıkarak aracın kayma ihtimalini hesaplıyor. Eğer sistem çok muhtemel bir kayma algılar ise (Sürücü daha kaymayı hissetmeden) ESP sistemini devreye sokarak aracın kontrolünün sürücüde kalmasını sağlıyor.
Standart olarak sunulan ve yine segmentinde bir ilk olan MyKey özelliğinin yanı sıra Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma Yardımcısı, Kör Nokta Uyarı Sistemi ve Çapraz Trafik Uyarı Sistemi gibi özellikler de opsiyon olarak sunuluyor. Ford MyKey®, araç sahiplerinin her bir anahtarı programlayarak, aracın fonksiyonlarını bu anahtar kullanıldığında sınırlayan bir sistem. Genellikle genç sürücüler için tercih edilen bu teknoloji sayesinde aracın üst hız limiti belirleniyor, ısrarlı emniyet kemeri uyarısı konulabilir, hatta müzik sisteminin maksimum ses yüksekliği sınırlanabiliyor.
Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi de geliştirilmiş. Düşük hızdaki çarpışmaların riskini azaltmak için öndeki araç ile olan mesafeyi sürekli takip eden sistem, 50 km/s hız altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması veya aracın durması halinde, önceden frenlerini hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki göstermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor. Mevcut modelde sistem 30 km/s’e kadar olan hıza kadar etkinleşirken, yeni modelde 50 km/s’e kadar olan hızlarda etkili olacak şekilde geliştirilmiş. Çapraz Trafik Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi’ne ilave olarak gelen bu yeni özellik dikey olarak girilmiş bir yerden veya park alanından geri geri çıkarken arka sağ veya soldan gelen bir araç olması durumunda sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Dinamik Ön Far Sistemi sayesinde artık yeni Bi-Xenon HID ön farlar, ışığın açısını ve yoğunluğunu yol ve hava koşullarına göre ayarlayarak sürüş koşullarına en uygun aydınlatmayı sağlıyor. Otoyol görüşü, şehir içi aydınlatma, yağmurlu ve sisli hava ve hatta karanlık kırsal yollara göre bile kendini ayarlayabilen akıllı farlar, düşük ve yüksek hızdaki viraj dönüşlerinde de en iyi görüş açısını sağlamak üzere sürüşe duyarlı far özelliğini de beraberinde getiriyor. Yeni Ford Focus, üç sene üst üste “Yılın Motoru” ödülü alarak benzersiz bir başarıya ulaşmış olan 1.0L EcoBoost 125 PS versiyonu ile sunulurken diğer bir benzinli motor seçeneği olan 1.6L TI-VCT, Euro 6 emisyon seviyesinde 125 PS manuel ve Powershift otomatik şanzıman seçeneği ile sunuluyor.
Test otomobilimizin motor kaputunun altında 1.6 litrelik benzinli motor görev yapıyor. 6000 d/d’de 125 HP güç ve 4000 d/d’de 159 Nm tork değeri sunan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 11 saniyede gerçekleştirirken, 192 km/s hıza ulaşıyor. Araçta daha önceden tanıdığımız 5 kademeli düz şanzıman kullanılıyor. Ford’a has başarılı yol tutuş performansı sunan araç, ses yalıtımı ve konfor açısından da iyileştirilmiş.