Dünya pazarlarında tüketicinin tercihi Ford Focus
Dünyanın en çok satan aracı Focus, 2013’ün ilk 9 ayında, bir önceki yıla göre yüzde 16.1’lik büyüme elde ederek toplamda 856 bin 587 adet satıldı ve Ford’un çift haneli büyümesinde önemli bir rol oynadı. Fiesta ise 2013 yılının ilk 9 ayında segmentinde Avrupa’da en çok tercih edilen araç oldu
Uluslararası pazar araştırma şirketi Polk’un 2013 yılının ilk 9 ayı için yaptığı araştırmaya göre Ford Focus, “Dünyanın En Çok Satılan Modeli” oldu. 2013 yılının ilk üç çeyreğinde, en yakın rakibinden 75 bin adet daha fazla satarak toplam 856.587 adetlik satış rakamına ulaşan Focus, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16.1’lik satış artışı kaydetti. Focus, dünyanın gelişen pazarlarından Çin’de de en çok tercih edilen araç oldu ve 303 bin adetlik satış adedini geçti. Focus; yüksek güvenlik özellikleri, şık tasarımı, yüksek kalitesi ve donanımında sahip olduğu özellikleriyle küresel pazarda en çok tercih edilen araç olma başarısını devam ettirdi. Ford’un bir diğer modeli Fiesta ise Avrupa’da segmentinin en çok tercih edilen aracı unvanına sahip oldu. Polk verilerine göre 2013 Ocak – Eylül ayları arasında Focus ve Fiesta’nın dünya pazarlarındaki toplam satış rakamı ise 1 milyon 402 bin 555 adet oldu.