DUSTER’DA BEKLENEN OTOMATİK GELDİ
Dacia’nın başarılı SUV modeli Duster, ilk kez otomatik vites versiyonuna kavuşuyor. Dizel motor ve 4X2 aktarma kombinasyonuyla sunulacak araçt mart ayında yollara çıkacak
Dacia, ilk kez Duster ile tüketicinin uzun zamandır beklediği EDC (Efficient Dual Clutch) otomatik vites kutusunu pazara sunuyor. Türkiye’nin en çok satılan 4×4 modeli Duster’ın EDC versiyonu Türkiye’de 1.5 litre dCi (110 beygir) 4×2 tek versiyon olarak (Laureate-üst donanım) müşterilerin beğenisine sunuluyor. Otomatik vitesli Duster’lar, Mart 2017’de pazara sunulacak.
Çift kavramalı EDC
Dacia’nın, Renault Grubu markası olarak lansmanından bugüne dek geçen 12 yıl süresince Avrupa’daki otomatik vites pazarı büyüdü. 2015 yılında payı yüzde 6’dan 18’e yükseldi. Türkiye pazarında ise 2016 yılında otomatik vites oranı binek otomobil satışlarının yüzde 57’sine denk geliyor (C segmenti yüzde 55). Dacia, bu pazarda yer almak üzere, müşterilerinin uzun zamandır talep ettiği çift kavramalı otomatik vites EDC (Efficient Dual Clutch) seçeneğini Duster ile pazara sunuyor.
Yokuş kalkış desteği standart
Altı vitesli otomatik EDC, otomatik vitesin konfor ve pürüzsüzlüğünü manuel vites kutusunun yakıt ekonomisi ve düşük emisyonları ile bir araya getiriyor. EDC vites kutusu teknolojisi, ek konfor ve iyi tepki sunuyor. EDC’ye yokuş kalkış desteği de dahil. Türkiye’de tek donanım seviyesi (Laureate – üst donanım) ile pazara sunulacak araçta ABS, ASR, AFU, yokuş kalkış destek sistemi, 4 hava yastığı, elektrikli dış dikiz aynaları, sürücü tarafı tek dokunuşlu elektrikli ön ve arka camlar, alüminyum alaşım jantlar, yol bilgisayarı, 1/3-2/3 katlanabilir arka koltuk, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve direksiyon sunuluyor.
Black Shadow özel serisi
Aracın opsiyonel listesindeyse Media Nav, hız ayar ve sınırlayıcı, dış donanım aksesuar paketi, arka park sensörü, geri görüş kamerası, siyah alüminyum jantlar yer alıyor. Ayrıca Duster Black Shadow özel serisi de lansmandan itibaren pazara sunuluyor. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, şu bilgileri verdi: “Dacia markası ilk modeli ile pazara sunulduğu 2004 yılından bu yana Türkiye’de yaklaşık 275 bin adet satış rakamına imza attı. Dacia, Türkiye pazarında her yıl konumunu güçlendirmeyi sürdürüyor. Marka, toplam pazarda 40 bin 332 adet satış rakamı ve yüzde 4,8 olan rekor düzeydeki pazar payı ile 8. marka durumunda. Dacia Türkiye performansı ile dünya sıralamasında ise 5. ülke olarak üst sıralarda yer alıyor. Ayrıca Marka, Türkiye’de 2013’ten bu yana Duster ile 4×4 pazar lideri. Müşterilerimizin uzun süredir talep ettiği ve sabırsızlıkla beklediği otomatik vites seçeneğinin eklenmesi ve yenilenen modelleri ile Dacia, önümüzdeki yıllarda marka kimliğini güçlendirerek Türkiye pazarında marka sıralamasında yükselmeye devam edecek” dedi.