En ideal Focus
Ford, kompakt modeli Focus Sedan’a küçük hacimli dizel motor ve otomatik vites seçeneği ekledi. 120 beygirlik motor, performansla tasarruf dengesini sağlarken aracın kendine has yol tutuşu da övgüyü hakediyor
Yüksek akaryakıt fiyatları, Türk tüketicisini dizel motorlu otomobillere yöneltiyor. Düşük tüketimlerinin yanı sıra turbo beslemeyle gelen yüksek tork sayesinde dizel modeller, İstanbul gibi bayırı tepesi bol şehirlerde önemli bir sürüş üstünlüğü sağlıyor. Pazarın önemli markalarından Ford, uzun zamandır beklenen otomatik vitesli dizel motorunu pazara sundu. 1.5 litrelik dizel ünite, yüksek torkuyla dikkat çekiyor. Bu sayede marka Türk tüketicisi için en çok aranan özellikleri bir arada sunabiliyor: sedan karoser, vergi avantajlı dizel motor ve otomatik şanzıman.
Karizmatik tasarım
Şık tasarımıyla öne çıkan Focus Sedan, dinamik bir görünüme sahip. HB kardeşiye aynı yüzü taşıyan araç, arka tasarımıyla farklılaşıyor. Hem bagaj kapağı hem de profile taşan arka farlar araca karizmatik bir tasarım kazandırıyor. Tasarıma kurban giden bagaj, 421 litrelik hacmiyle ancak yeterli seviyede. Aracın iç mekanı da kardeşlerinden farklı değil. İçeride sunulanlar kalite açısından sınıfının en iyileri arasında. Ergonomik olarak başarılı olan iç mekanda işçilik ve ergonomi de iyi seviyede. Geniş ön cam ve başarılı oturma pozisyonu da yola hakim olmayı sağlıyor. Arka bölümdeki hacim ise sedan modelden farksız. Aracın tatlı sert süspansiyon sistemi, konfor seviyesini düşürmüyor.
Ortalama tüketim 4.2 litre
Bize konuk olan Focus Sedan’da 1.5 litrelik turbo dizel motor görev yapıyor. 120 beygir güç ve 300 nm tork üreten bu motor, 6 ileri PowerShift şanzımanla kombine ediliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan aracın maksimum sürati saatte 193 kilometre. Esneklik ve performans anlamında oldukça beğendiğimiz dizel motorun tüketim değerleri de başarılı. Şanzımanın hızlı geçişleri ve sarsıntısız yapısı da beğenimizi kazandı. Fabrika verilerime göre ortalama tüketim 4.2 litre. 53 litrelik depoyla menzil 1000 kilometrenin üzerinde. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan rakamsa 6 litre oldu.
Viraj alma limitleri yüksek
Ford’un Focus Sedan’da başardıkları övgüyü hak ediyor. Yol tutuş yeteneği sınıfının en iyilerinden olan araç, başarılı tutunma özellikleriyle beğenimizi kazandı. Net tepkiler veren direksiyon sistemi ve aracımızda bulunan Dinamik Tork Kontrolü (DTK) sayesinde aracın viraj limitleri oldukça yüksek. DTK sistemi sayesinde, hızlı girilen virajlarda bile önden kayma sorunu oldukça sınırlı kalıyor.